۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۴۳۰۰۶۷

توصیه های آیت الله علوی گرگانی در آستانه ماه مبارک رمضان

حضرت آیت الله علوی گرگانی به بیان توصیه هایی درباره استفاده خوب از ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: سعی کنیم در این ماه باید مشغول خدمت باشیم، به فقرا و مستحقین کمک کنیم که همین اعمال در این ماه بزرگ می تواند ذخیره خوبی برای آخرت ما باشد.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از اساتید و کارکنان بسیجی دانشگاه تبریز پیش از ظهر امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی، با این استاد برجسته درس خارج دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی در این دیدار با اشاره به روزهای پایانی ماه شعبان گفت: شعبان ماهی بسیار بزرگ بود که پیامبر بزرگ اسلام(ص) در آن دائما مشغول روزه و عبادت بود و در واقع همه ما در این ماه میهمان پیامبر بودیم و باید از خدا بخواهیم تا به عظمت پیامبرش نماز و عبادات ما را در این ماه مورد پذیرش خود قرار دهد.

 

وی ادامه داد: همه دارایی ما پس از مرگ همین اعمال است و همه به خوبی می دانیم فاصله دنیا و آخرت به فرسخ و کیلومتر و حتی متر نمی رسد و تنها به یک نفس بند است و زمانی که این نفس لحظه ای بایستد انسان از دنیا به سفر آخرت می رود و در آن جا است که فقط نیکی ها و اعمال خوب است که برای انسان می ماند.

 

استاد برجسته درس خارج در ادامه با بیان این که خدا در روز قیامت به افراد جهنمی اعتنایی نمی کند، یادآور شد: بنابر آیات شریفه قرآن در سوره جاثیه در روز قیامت وقتی پرده ها عقب رفت جهنمیان، مسخره کنندگان، افراد اذیت کننده مردم و افرادی که قاتل بزرگان و انبیاء بوده اند به پرونده اعمال خود نگاه کرده و وحشت زده می شوند و به درگاه خدا التماس می کنند، خداوند در جواب آن ها می فرماید همانگونه که شما در دنیا ما را فراموش کردید امروز هم ما شما را فراموش می کنیم.

 

وی افزود: گاهی انسان خدا را فراموش می کند که این بدبختی است ولی فراموش شدن انسان از سوی خدا خسران بزرگ است و بدترین عذاب محسوب می شود علاوه بر این که این افراد از آتش جهنم و عذاب های دیگر آن روز نیز بی نصیب نخواهند ماند.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان در بیان توصیه هایی درباره ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: سعی کنیم در این ماه بزرگ که در آستانه آن هستیم، مشغول خدمت باشیم، به فقرا و مستحقین کمک کنیم، دست یکدیگر را بگیریم و به ویژه نسبت به اقوام و فامیل های نیاز مند فامیل خود توجه داشته باشیم و از خدا بخواهیم قبل این که از دنیا برویم خدا ما را بیامرزد که همین اعمال در این ماه بزرگ می تواند ذخیره خوبی برای آخرت ما شده و ما را از عذاب های دردناک آن روز رهایی داده و به رحمت الهی نزدیک کند./1330/پ202/ج1

ارسال نظرات