۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۴۳۰۰۴۲
حجت الاسلام سید علی خمینی:

مبارزه با فساد را سیاسی نکنیم

حجت الاسلام سید علی خمینی با بیان این که فریاد ما نسبت به مقابله با فساد نباید موجب سیاه نمایی و دلسردی مردم شود ٬ افزود: ما نباید از همه چیز چشم و گوش بسته دفاع کنیم٬ ای کاش میتوانستیم بگوییم در کشور رکود و تورم وجود ندارد.
حجت الاسلام سید علی خمینی

به گزارس خبرنگار خبرگزاری رسا٬ حجت الاسلام سید علی خمینی در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که در مدرسه فیضیه برگذار شد، با بیان اینکه سخن گفتن در ارتباط با امام خمینی که دارای ابعاد مختلف است٬ کار دشواری است ٬اظهار کرد: یکی از ویژگی های امام(ره) این بود هیچ تغییری در امام ایجاد نشد٬ چه در آن زمان که تنها بود و چه در آن زمان که فریاد او مدرسه فیضیه را به لرزه درآورد ما تغییری را در رفتار امام مشاهده نکردیم.

 

وی ادامه داد:چه کسی در آن زمان گمان می کرد حرکتی که امام در قم آغاز کرده بود روزی همه کشور را فرابگیرد و روشن سازد و مهمترین دلیل تاثیر گذاری این حرکت خودساختگی امام (ره) بود.

 

نوه امام خمینی(ره) با بیان اینکه امام به مسلمانان و شیعیان جرات داد تا بگویند ما مسلمان هستیم٬ تصریح کرد: ما در کشورمان بعد از پیروزی انقلاب مشکلات بسیاری در جنوب٬ غرب و شرق کشور داشتیم ولی با مدیریت امام تمامی آن ها به خوبی رفع شد.

 

وی گفت: امروز بعد از سه دهه که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد عده ای متاسفانه برای منافقین دل می سوزانند و می گویند چرا آن ها را اعدام کردید٬ کاری که منافقان کردند داعش انجام نداده است.

 

حجت الاسلام خمینی با بیان این که امام در جایی که باید محکم می ایستاد با کسی شوخی نداشت و بجای خود مماشات نیز می کرد٬ افزود: اگر امام اینگونه عمل نمی کرد این کشور روی آرامش به خود نمی دید٬ امروز با شکستی که انقلاب های کشورهای عربی متحمل شدند ما به خوبی می دانیم که انقلاب و حفظ انقلاب کار آسانی نیست.

 

وی با بیان این که مهم ترین هدف امام از قیام بر علیه رژیم شاهنشاهی مبارزه با فساد بود٬ اظهار کرد: امروز نیز مبارزه با فساد مطالبه عمومی ملت ایران است٬ حساسیت به فساد باید در میان مردم و حکومت زنده نگهداشته شود٬ این معنا ندارد که ما از هر طرف حکومت اخباری مبنی بر وجود فساد در آن بشنویم.

 

حجت الاسلام سید علی خمینی با اشاره به اینکه یکی از مواردی که موجب عصبانیت و گلایه رهبر معظم انقلاب شده است موضوع فساد است٬ تصریح کرد: ما باید از مسؤولان دولت سوال کنیم که برای بستن راه فساد چه اقدامی انجام داده اند و بدانیم تاخیر در مبارزه با فساد درست نیست.

 

وی با بیان اینکه البته فریاد ما نسبت به مقابله با فساد نباید موجب سیاه نمایی و دلسردی مردم شود ٬ افزود: ما نباید از همه چیز چشم و گوش بسته دفاع کنیم٬ ای کاش می توانستیم بگوییم در کشور رکود و تورم وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه ما باید توجه داشته باشیم که زبان نقد با زبان ضدانقلاب شدن متفاوت است٬ تصریح کرد: امروز ضروری ترین موضوع در جامعه موضوع نقد است و ما اگر نقد می کنیم از سر دلسوزی است و با زبان ضد انقلاب ها متفاوت است.

 

حجت الاسلام خمینی با بیان این که فساد تنها در فساد اقتصادی خلاصه نمی شود، خاطرنشان کرد: ما نباید در راه مبارزه با فساد با فرومایگان و زیر دستان برخورد کنیم و دانه درشت ها را رها سازیم٬ مبارزه با فساد را نباید سیاسی کنیم. /۸۵۸/پ202/ج

ارسال نظرات