۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۴۳۰۰۳۱
معاون حوزه علمیه مازندران:

اﻣﺎم ﺧﻤﯿﻨﯽ ﻋﺰت و ﺧﻮدﺑﺎوری را ﺑﺮای ﻣﺮدم ایران اسلامی ﺑﻪ ارﻣﻐﺎن آورد

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام خمینی‌(ره) با پایه‌گذاری انقلاب اسلامی، دین را از مظلومیت نجات داد، گفت: اﻣﺎم ﺧﻤﯿﻨﯽ ﻋﺰت و ﺧﻮدﺑﺎوری را ﺑﺮای ﻣﺮدم ایران اسلامی ﺑﻪ ارﻣﻐﺎن آورد.
امام خمینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید ابوالحسن میرعمادی، معاون حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت در پیش بودن سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در حوزه علمیه ساری برگزار شد ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ اﻣﺎم ﺧﻤﯿﻨﯽ(ره) ﻋﺰت و ﺧﻮدﺑﺎوری را ﺑﺮای ﻣﺮدم ﮐﺸﻮرﻣﺎن ﺑﻪ ارﻣﻐﺎن آوردﻧﺪ، اﻓﺰود: ﻣﻠﺖ اﯾﺮان در ﺳﺎﯾﻪ ھﻤﯿﻦ ﺧﻮدﺑﺎوری اﻣﺮوز ﺑﻪ اﻟﮕﻮﯾﯽ ﺑﺮای ﺑﺴﯿﺎری از ﮐﺸﻮرھﺎی دﻧﯿﺎ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺷﺪه اﺳﺖ.

 

وی ﻣﻠﺖ اﯾﺮان را ﻣﺮدﻣﯽ ھﻮﺷﯿﺎر و ﺻﺎﺣﺐ ﻓﮑﺮ و اﻧﺪﯾﺸﻪ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﮐﺮد و ﮔﻔﺖ: ﮔﻔﺘﻤﺎن ﻣﻠﺖ اﯾﺮان ﮐﻪ ﺑﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ از ﮔﻔﺘﻤﺎن اﺳﻼم و اﻧﻘﻼب اﺳﺖ در ﻣﯿﺎن ﻣﻠﺖ ھﺎی ﺟﮫﺎن ﻧﮫﺎدﯾﻨﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ.

 

حجت الاسلام میرعمادی ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ ﻧﻈﺎم ﻣﻘﺪس ﺟمهوری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان ﺑﺮ اﺳﺎس ﯾﮏ ﻧﻈﺎم ﻣﺮدم ﺳﺎﻻردﯾﻨﯽ ﭘﺎﯾﻪ ﮔﺬاری ﺷﺪه اﺳﺖ، ﺗﺄﮐﯿﺪ ﮐﺮد: دﻣﻮﮐﺮاﺳﯽ در ﺑﺴﯿﺎری از ﮐﺸﻮرھﺎی ﻏﺮﺑﯽ ﺗﻨﮫﺎ در ﺣﺪ ﺣﺮف و ﺷﻌﺎر ﺑﺎﻗﯽ ﻣﺎﻧﺪه اﺳﺖ، اﻣﺎ در اﯾﺮان اﺳﻼﻣﯽ در ﻋﻤﻞ ﻣﺤﻘﻖ ﺷﺪه اﺳﺖ.

 

وی، انقلاب اسلامی را معجزه بزرگ امام راحل و پدیده شگفت انگیز قرن نامید و گفت: انقلاب اسلام ایران برای جهان بشریت الهام بخش و برای مستضعفان جهان امید آفرین است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام راحل انسانی زمان‌شناس، شجاع، عارف، ایثارگر و فداکار بود، افزود: امام راحل تنها عالم فقیهی بود که در زمان خود با فریاد این‌که شاه دوستی یعنی غارتگری و جنایتگری در مقابل طاغوت زمان ایستاد و موفق هم شد.

 

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام راحل از هیچ قدرتی در هراس نبود، خاطر‌نشان کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی در عرصه علم، پاکی و طهارت فردی بی نظیر بود و سخنان ایشان همواره برای همه الگو بوده است.

 

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به این که امام راحل تنها برای رضای خدا گام بر می‌داشت، تصریح کرد: هیچ کشور اسلامی به‌ جز کشور اسلامی ایران به رهبری امام خمینی‌(ره‌) نتوانست یک حکومت شبیه حکومت پیامبر(ص) و امام علی (ع) در جهان عرضه کند.

 

وی با بیان این که امام خمینی‌(ره) با پایه‌گذاری انقلاب اسلامی، دین را از مظلومیت نجات داد، خاطر‌نشان کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی ثابت کرد که با دین می شود دنیا را اداره کرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، تنها ناجی انسان‌ها از دستان استکبار و امپریالیسم جهانی پناه آوردن به اسلام دانست و ادامه داد: دین مبین اسلام، دین کمک به محرومان و مظلومان عالم است.

 

حجت الاسلام میرعمادی ایجاد رشد فکری و فرهنگی در تمام دنیا را از برکت وجود امام‌(ره) دانست و تصریح کرد: مقاومت حزب‌الله لبنان براساس اندیشه‌های امام خمینی(ره) به وجود آمد. 

 

وی امام خمینی(ره) را سرمایه معنوی و سیاسی جهان دانست و گفت: تأثیرگذاری حرکت امام راحل امروز در جوامع اسلامی و غیر اسلامی قابل مشاهده است.

 

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به ثمره و نتیجه نهضت امام خمینی(ره) از سال 42 اظهار داشت: منشأ همه حرکت‌هایی که امروز در منطقه آغاز شده است، نهضت امام راحل است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که احیای هویت اسلامی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی بشمار می رود تاکید کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) مسلمانان از خواب بیدار و اولین ضربه محکم و اساسی به ابهت پوشالی استکبار وارد شد.

 

حجت الاسلام میرعمادی بیداری ملت های جهان را متأثر از اندیشه های والای امام راحل دانست و گفت: جوامع بشری امروز با تاثیر پذیری از انقلاب اسلامی گام های بلندی برای تحقق حکومت اسلامی در دنیا برداشته است.

 

وی گفت: حرکت امام خمینی(ره) یک اثر حیاتی بر جهان گذاشته است و حتی امروز می‌توان اثرات آن را در سایر جوامع غیراسلامی نیز دید.

 

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام خمینی(ره) سرمایه معنوی و سیاسی جهان است، تصریح کرد: به برکت روشنگری های رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران، جهانیان نیز به این باور رسیده‌اند که در برابر ظلم و ستم باید بایستند و حق خود را بگیرند./950/202/ب2

ارسال نظرات