۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۴۳۰۰۱۲
آیت الله مهدوی:

روش های نوین و عاقلانه باید در رأس امور فرهنگی قرار گیرد

آیت‌الله مهدوی فعالیت های دینی را بسیار حساس دانست و گفت: دقت در بررسی نیازهای فکری جوانان از اهداف مقدسی است که در غالب کارهای فرهنگی باید روی آن سرمایه گذاری کرد و کانون های فرهنگی مساجد باید تمام وقت خود را برای جایگزین کردن روش های نوین و عاقلانه قرار دهند.
آیت الله مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی سه شنبه شب در همایش کانون های فرهنگی مساجد اصفهان که در سالن هلال احمر برگزار شد با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان و رسیدن به کمال معنوی، گفت: ماه مبارک رمضان ماه نزول کتب آسمانی و به ویژه قرآن کریم و نزول دفعی این کتاب است.

 

وی با بیان این که در ماه رمضان ملائکه و روح، تقدیر یک سال را خدمت امام زمان ارائه می دهند ابراز داشت: مرحوم شیخ حرعاملی با بیان روایتی از امام باقر(ع) می گوید اعمال خیری که در شب قدر انجام می شود بهتر از اعمال خیری است که در هزار ماهی که شب قدر نباشد انجام شود.

 

آیت الله مهدوی در ادامه با اشاره به وضعیت فعلی جامعه و کشور گفت: از بعد ظهور اسلام تا کنون، موقعیت فعلی ایران اسلامی و اقتدار آن بسیار برتر از صدر اسلام تاکنون و حتی برتر از زمان حضرت امام (ره) است.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با مقایسه جبهه نبرد ایران در اوایل انقلاب و زمان فعلی تصریح کرد: شیخ زکزاکی یکی از فرامرزی های جذب شده این انقلاب بود که با تبلیغ خود یک انقلاب عظیم فرهنگی را در نیجریه به وجود آورده که ریشه آن را نمی توانند از بین ببرند.

 

وی در ادامه به شکست مفتضحانه اسرائیل در جنگ 33 روزه حزب الله لبنان اشاره کرد و اظهار داشت: ریشه های انقلاب اسلامی ایران با ورود به قلوب انسان های آزاده دنیا راه را بر استثمار و استعمار غربی ها بست، به طوری که حتی دیگر به فکر حمله به یک گروه به ظاهر قلیل به نام حزب الله را از سر خود بیرون کردند.

 

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به تغییر برنامه و هجمه جدید دشمن در غالب جنگ نرم و هجوم فرهنگی گفت: به موازات قدرت بیشتر نظام و پیشرفت علمی و نظامی، متأسفانه خانه های دین مردم ضعیف شده و تحت تأثیر این هجوم قرار گرفته اند.

 

آیت الله مهدوی فعالیت های دینی را بسیار حساس دانست و تصریح کرد: دقت در بررسی نیازهای فکری جوانان از اهداف مقدسی است که در غالب کارهای فرهنگی باید روی آن سرمایه گذاری کرد و کانون های فرهنگی مساجد باید تمام وقت خود را برای جایگزین کردن روش های نوین و عاقلانه قرار دهند.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خروجی جلسات فرهنگی کانون های فرهنگی را نیروهای رزمنده، دین شناس، بصیر و بااخلاصی دانست که شهادت طلبی را سرلوحه اعتقادات خود قرار داده اند و تصریح کرد: اگر جلسه و کانونی نتواند شهادت طلب تربیت کند باید به کارهای فرهنگی خود شک کند.

 

وی در ادامه هدف کلی از تشکیل گروه های فرهنگی را تقویت اعتقادات با ادله ساده همه فهم، تهذیب اخلاق و ملکه شدن اخلاقیات اسلامی در بین جوانان و دانستن احکام شرع و الهی دانست و گفت: مجموعه های فرهنگی باید با استفاده از ابزارهای نوین راه را برای نفوذ دشمن بندند.

 

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه جذب، سازندگی و حفظ جوانان را در کانون های فرهنگی مساجد را از اقدامات مهم برشمرد و ابراز داشت: یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب به ویژه برای روحانیت، نزدیکی بیشتر طلاب با جوانان و رسیدگی به امورات آنان با همه وسایل در دسترس بود.

 

آیت الله مهدوی در پایان با اشاره به ویژگی های آخرالزمان و زمان فرج حضرت مهدی، گفت: بعضی از روایات بر این باورند که در زمان ظهور حضرت یک گروه ده هزار نفره از سراسر دنیا خود را به حضرت می رسانند و آماده یاری آن وجود مقدس هستند و لازمه رسیدن به این گروه سبقت به خیر گرفتن است که این ویژگی باید از سوی عوامل امورات فرهنگی در بین جوانان فرهنگ سازی شود./202/939/ب1

ارسال نظرات