۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۴۳۰۰۰۹
۱۶ خردادماه؛

همایش «طلایه داران تبلیغ» استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود

نشست هماهنگی همایش «طلایه داران تبلیغ» استان چهارمحال و بختیاری، با حضور نمایندگان دستگاه های متولی به میزبانی دفتر مدیرکل تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد.
همایش «طلایه داران تبلیغ»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، نشست هماهنگی همایش «طلایه داران تبلیغ» استان چهارمحال و بختیاری، عصر امروز با حضور نمایندگان دستگاه های متولی به میزبانی دفتر مدیرکل تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام سیدجعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، برگزاری این همایش قبل از ماه مبارک رمضان را یک حرکت تبلیغی در سطح استان دانست و اظهار داشت: برگزاری این همایش با حضور همه مبلغان اعزامی به مناطق مختلف استان پیش از ماه مبارک رمضان از جهات مختلف قابل تقدیر است.

 

وی آشنایی مبلغان غیر بومی با شرایط و فضای این استان را یکی از اهداف برگزاری همایش «طلایه داران تبلیغ» عنوان کرد و گفت: به یقین اولویت های تبلیغی استان در این همایش از سوی متولیان امر و نماینده ولی فقیه در استان برای مبلغان تشریح و تبیین می شود و این بسیار ضرورت دارد.

 

حجت الاسلام مرتضوی با تأکید بر اینکه همه دستگاه های متولی اعزام مبلغ به مناطق مختلف استان باید برای برگزاری این همایش وارد میدان عمل شوند، تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری این همایش رفع موازی کاری ها در زمینه تبلیغ و ایجاد همدلی و همزبانی هر چه بیشتر بین روحانیان است.

 

در ادامه نیز حجت الاسلام محمد کریمی، دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه برگزاری این همایش در استان قبل از ماه مبارک رمضان ضروری است، گفت: باید بکوشیم که این همایش که هر ساله برگزار می شود، از نظر محتوایی و کبفیت ارتقاء پیدا کند و تنها به برگزاری سخنرانی در این همایش اکتفا نکنیم.

 

وی با تأکید بر اینکه این همایش باید به کارگاه آموزشی برای طلاب و مبلغان تبدیل شود، ابراز داشت: باید بکوشیم که مهم ترین نیازهای مبلغان در قالب این همایش به آن ها آموزش داده شود و این از ضرورت ها است.

 

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه متأسفانه تا به امروز برای افزایش محتوای این همایش برنامه ریزی نشده است، گفت: باید شیوه های جذب مخاطب در اولویت برنامه های تبلیغی قرار گیرد و این همایش بهترین فرصت در این راستا است.

 

حجت الاسلام حسن بت شکن، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: همایش «طلایه داران تبلیغ» هر ساله در آستانه ماه مبارک رمضان و با حضور مبلغان بومی و غیر بومی برای اعزام به مناطق مختلف این استان برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه امسال بیش از یک هزار مبلغ دینی به مناطق مختلف شهری و روستایی این استان همزمان با آغاز ماه مبارک اعزام می شوند، گفت: بیش از نیمی از این مبلغان دینی غیر بومی و از استان های قم و اصفهان به این استان اعزام می شوند.

 

گفتنی است در پایان این نشست نیز با هم اندیشی اعضا مقر شد همایش «طلایه داران تبلیغ» این استان، روز یک شنبه هفته جاری، 29 شعبان المعظم از ساعت 9:30 صبح به میزبانی مصلای بزرگ شهرکرد و با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار برگزار شود./202/9457/ب1

ارسال نظرات