۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۴۳۰۰۰۸
امام جمعه میامی:

نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است/ ارتباط ائمه جماعات و کانون‌های مساجد تنگاتنگ باشد

امام جمعه میامی با تأکید بر ضرورت نقش آفرینی کانون‌های مساجد در تقویت صفوف جمعه و جماعات، گفت: رهبر معظم انقلاب نماز جمعه را قرارگاه فرهنگی و ائمه جمعه را فرماندهان این قرارگاه مهم نامیدند، از این رو همه دستگاه‌های فرهنگی باید برای تقویت نماز جمعه تلاش کنند.
امام جمعه میامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شاهرود، حجت الاسلام قربانعلی صفایی پور در دیدار با مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان میامی که در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: امروز مسئله فرهنگ یکی از دغدغه های اصلی رهبر فرزانه انقلاب است، ایشان در بیانات خود از اهمیت نفوذ و جهاد کبیر در عرصه فرهنگی یاد کرده اند و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در عرصه مقابله با نفوذ فرهنگی باید پیش قدم باشند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میامی اضافه کرد: این کانون‌ها می‌توانند با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح شهر و روستا خلأ تعطیلی مدارس در تابستان را پر کنند و برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

 

امام جمعه میامی با اشاره به برنامه ریزی دشمن برای تهاجمات فرهنگی و نفوذ فرهنگی در ایران، تصریح کرد: دشمن امید خود در زمینه نظامی را از دست داده و به جنگ نرم و فرهنگی روی آورده است که دستگاه های فرهنگی در این زمینه باید آمادگی لازم را داشته باشند.

 

حجت الاسلام صفایی پور ضمن تشکر از فعالیت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون های مساجد شهرستان میامی، افزود: تعامل و همکاری دستگاه های فرهنگی و ارتباط تنگاتنگ ائمه جماعات با کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از مهم ترین نقاط قوت فرهنگی در شهرستان میامی است.

 

وی با بیان اینکه امید اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران به جوانان و آینده سازان جامعه است، ابراز داشت: فرهنگ انقلاب اسلامی باید برای جوانان و نوجوانان تبیین شود و کانون های مساجد نقش انقلاب اسلامی در بیداری جهان اسلامی و در منطقه را برای قشر جوان و نوجوان تبیین کنند.

 

امام جمعه میامی همچنین از نماز جمعه به عنوان قلب فرهنگی هر شهر یاد کرد و گفت: امروز نمازجمعه به فرموده مقام معظم رهبری یک قرارگاه فرهنگی است که ائمه جمعه فرماندهان این قرار گاه هستند و دستگاه های فرهنگی برای تقویت نمازجمعه نیز تلاش کنند./202/977/ب1

ارسال نظرات