۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۴۳۰۰۰۷
عضو شورای عالی قرآن کشور:

اعتلای فرهنگ قرآنی زمینه ساز تعالی جامعه اسلامی است

عضو شورای عالی قرآن کشور گفت: اعتلای فرهنگ قرآنی زمینه ساز تعالی جامعه اسلامی است و باید با تلاشی والا در این عرصه قدم برداشته شود.
عضو شورای عالی قرآن کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، سعید طوسی، عضو شورای عالی قرآن کشور امشب در محفل نورانی انس با قرآن کریم که در آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد اظهارداشت: ترویج محافل قرآنی امری مهم و اساسی است که باید در این راستا گام های ارزنده ای برداشته شود.

 

قاری بین المللی قرآن کریم اظهارداشت: قاریان برجسته ای در کشور داریم که به نحو شایسته ای در حال فعالیت هستند و مردم ما نیز در این عرصه استعداد والایی دارند.

 

وی با بیان این که قرآن کریم زمینه نورانیت انسان را فراهم می کند که باید از آن بهره خوبی داشته باشیم، گفت: در ماه رمضان محافل قرآنی گسترش پیدا می کند و می توانیم انس شایسته ای با این کتاب نورانی داشته باشیم.

 

طوسی ادامه داد: اعتلای فرهنگ قرآنی زمینه ساز تعالی جامعه اسلامی است؛ باید با تلاشی والا در این عرصه قدم برداشته شود و کاری کنیم عموم مردم با این کتاب نورانی ارتباط داشته باشند.

 

عضو شورای عالی قرآن کشور تصریح کرد: حضور در محضر قرآن کریم اخلاص و شور و حال خاصی را به انسان می دهد و باید تلاش کنیم تا زمینه انس و حضور پرشور جوانان در محافل قرآنی را فراهم کنیم.

 

قاری بین المللی قرآن کریم اظهارداشت: فرصت ها و ظرفیت های ارزشمندی داریم که باید از آن ها استفاده درستی کنیم که قاریان کشور ما از کشورهایی که سابقه چند صد سال در این عرصه دارند بهتر عمل می کنند.

 

حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل در این مراسم با بیان این که قرآن کریم و اهل بیت معصومین(ع) دو بالی هستند که انسان را در مسیر سعادت و تعالی قرار می دهد، گفت: قرآن اثرات و برکات ارزشمندی دارد که باید در ابعاد مختلف فعالیت های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی از آن استفاده کنیم.

 

وی ادامه داد: تلاش ما باید در این راستا باشد تا روز به روز با فرهنگ قرآنی انس پیدا کرده و از مفاهیم والای آن در برنامه های زندگی خود استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام علیخانی تصریح کرد: در روز قیامت در مورد میزان بهره گیری از قرآن کریم از ما پرسیده می شود که باید در این راستا پاسخگو باشیم.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل خاطرنشان کرد: مساجد و بقاع متبرکه فرصت ارزشمندی است که باید در راستای نشر و ترویج فرهنگ قرآنی کوشا باشیم.

 

وی ادامه داد: در قرآن کریم پند و عبرت های فراوانی وجود دارد که باید آن را در برنامه های زندگی خود وارد کنیم تا جامعه ما قرآنی شود.

 

حجت الاسلام علیخانی افزود: نظام قرآنی داریم که باید به نحو شایسته ای فرهنگ متعالی قرآنی را در جامعه گسترش دهیم که باید به اندازه توان در خدمت قرآن، عترت و مسجد باشیم و اگر آن را در جامعه پیاده کنیم دروغ، تهمت و بسیاری از گناهان از بین می رود.

 

گفتنی است؛ در پایان این مراسم استاد سعید طوسی قاری بین المللی قرآن کریم به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت که با استقبال حاضران همراه بود./202/1314/ب1

ارسال نظرات