۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۴۳۰۰۰۵
امام جمعه شبستر:

بهترین روش برای حفظ خط و اصول امام نگاه به فرمایشات رهبر انقلاب است

حجت الاسام محمدزاده با تأکید بر اینکه اگر فردی یا جریان سیاسی خط و اصول امام خمینی (ره) را به نفع خود مصادره یا دست‌کاری کند، مواضع انقلاب اسلامی به خطر خواهد افتاد، گفت: بهترین روش برای حفظ خط و اصول امام راحل نگاه و نگرش به فرمایشات مقام معظم رهبری است.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر

حجت‌الاسلام سیفعلی محمد زاده امام‌جمعه شبستر و عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه 15 خرداد پیام انقلابی گری را به ملت ایران آموخت، اظهار داشت: 14 و 15 خرداد از اتفاقات بزرگ تاریخ ایران است که باید یاد آن را گرامی داشت.

 

وی بابیان اینکه تداوم انقلاب از اهم خواسته‌های امام راحل از ملت بزرگ ایران و انقلابیون بود، ابراز داشت: وظیفه امروز همه ما تلاش در مسیر تداوم انقلاب اسلامی و اندیشه‌های ناب امام خمینی (ره) است، همه در این باره موظف هستند و باید تلاش کنند.

 

امام‌جمعه شبستر پیام شهدای ۱۵ خرداد به ملت را همین انقلابی ماندن دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران باید هرروز قوی‌تر و تنه آن تنومندتر و برکات آن در جامعه و جهان روزبه‌روز بیشتر شود.

 

وی حفظ مکتب امام خمینی (ره) را از وظایف مسؤولان و خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: حفظ مکتب و خط و خطوطی که امام خمینی (ره) برای ما ترسیم کرده‌اند ضرورت دارد و همه باید در حفظ مکتب بزرگ امام راحل از کمترین چیز نیز فروگذار نکنیم.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی افزود: همان‌طوری که قرآن و عترت برای مسلمانان امانت بوده و چنانچه که قرآن کریم بدون تحریف محفوظ مانده و حتی برخی مواقع کلمات ائمه معصومین نقل به معروف شده است این مکتب نیز باید حفظ و صیانت گردد.

 

وی بابیان اینکه حفظ اصول امام خمینی (ره) ازجمله مسائلی است که باید در قرارگاه‌های فرهنگی بیشتر به آن پرداخت شود، تصریح کرد: خط و اصولی که امام خمینی (ره) ترسیم کرده بایستی دست‌نخورده بماند، این مکتب به نحوی نیست که کسی اضافه و یا کم کند.

 

امام‌جمعه شبستر با اشاره به خطر تحریف مکتب امام راحل از سوی برخی معاندان و یا ساده‌لوحان، خاطرنشان کرد: نباید هرکسی بیانات امام راحل را به نفع خود و جناح سیاسی خود برداشت کند تا برداشت‌های جناحی و سیاسی بر اندیشه امام تحمیل شود.

 

وی با تأکید بر اینکه اگر فردی یا جریان سیاسی خط و اصول امام خمینی (ره) را به نفع خود مصادره یا دست‌کاری کند، مواضع انقلاب اسلامی به خطر خواهد افتاد، تصریح کرد: بهترین روش برای حفظ خط و اصول امام راحل نگاه و نگرش به فرمایشات مقام معظم رهبری است.

 

امام جمعه شبستر بیان کرد: هیچ‌کس به‌اندازه رهبر انقلاب نمی‌تواند خط و اصول امام خمینی (ره) را تبیین و ترویج کند چراکه متأسفانه دیدگاه‌های مختلفی که ناسازگار با اندیشه امام است و از خط امام بیان می‌شود برای کشور و انقلاب اسلامی و منافع ملت بزرگ ایران یک آفت است.

 

وی با تأکید بر اینکه در بیان خط و اصول امام خمینی (ره) تنها اختلافات سلیقه‌ای وجود دارد، گفت: وقتی اختلاف‌ها آرمانی و با اهداف مشخص باشد واقعاً خطرناک است و ممکن است به قرائت‌هایی مختلف از خط امام و نظام ختم شود که منجر به دوقطبی شدن جامعه ایران می‌شود./302/854/ب1

ارسال نظرات