۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۴۲۹۹۹۸
آیت الله شبستری در دیدار رئیس سازمان حج و زیارت:

رژیم سعودی ام‌الفساد منطقه است/ ضدیت آل سعود با اسلام ناب محمدی روز به روز بیشتر می شود

امام جمعه تبریز با بیان اینکه هر چقدر که از عمر رژیم سفاک و نپخته سعودی می گذرد ضدیت اینها با اسلام ناب و واقعی بیشتر عیان می شود، گفت: رزیم سعودی ام الفساد منطقه است.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در دیدار با رئیس سازمان حج و زیارت کشور و هیأت همراه، رژیم آل سعود را رژیمی سفاک و خون‌ریز دانست و اظهار داشت: خاطره جنایات آل سعود از خاطره ملت ایران نخواهد رفت.

 

وی با اشاره به تعلیق و تعطیلی موقت حج ابراهیمی از سوی امام خمینی (ره) در اوایل انقلاب اسلامی به‌وسیله حکم حکومتی، ابراز داشت: اسلام موافق آن حجی که مغایر باعزت و شرف مسلمانان باشد نیست، امام راحل ازاین‌رو حج را در پی جنایات رژیم آل سعود به‌طور موقت تعطیل کرد.

 

امام‌جمعه تبریز با اشاره به فاجعه منا که در اثر سوء مدیریت رژیم بی‌تدبیر سعودی شکل گرفت، ادامه داد: به خاطر لابی‌گری‌های عربستان با استکبار جهانی انتظار مسلمانان جهان در تشکیل دادگاهی علیه بی‌تدبیری عربستان در شکل‌گیری فاجعه منا، اتفاق نیفتد.

 

وی بابیان اینکه عدم برگزاری دادگاه علیه آل سعود بر همگان مشخص کرد که عربستان سعودی دست در دست استکبار دارد، خاطرنشان کرد: روزبه‌روز هرچقدر که از عمر رژیم سفاک و نپخته سعودی می‌گذرد ضدیت این‌ها با اسلام ناب و واقعی بیشتر و بیشتر بروز می‌یابد.

 

عضو خبرگان رهبری افزود: حمله به سفارت عربستان مطلقاً کار نظام نبود و بعید هم نیست که از طرف خود سعودی‌ها این حرکت شکل‌گرفته باشد تا بهانه‌ای در دستشان باشد تا ایران را محکوم کرده و سرپوشی روی فجایع منا بگذارند و امسال با بهانه‌تراشی‌ها و بداخلاقی‌ها حاضر نشدند به پیشنهاد‌ها منطقی جمهوری اسلامی ایران به ویژه در تأمین امنیت جانی حجاج ایرانی به توافق برسند و صد عن سبیل الله کرد و حجاج ایرانی را از این وظیفه الهی محروم ساختند.

 

وی اجلاس استانبول را مشخص‌کننده ارتباط عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی خواند و ادامه داد: ریشه همه فجایع و توطئه‌ها علیه ملت‌های مسلمان برمی‌گردد به عربستان سعودی، تربیت داعشیان و جنایاتشان در منطقه از قبیل عراق و سوریه و بسیاری از ناامنی‌ها ریشه در عربستان دارد و درواقع این رژیم ام‌الفساد منطقه است.

 

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)، تصریح کرد: رژیم سعودی مطلقاً صلاحیت و شایستگی برگزاری موسم حج را ندارد و از این حرکت بزرگ و کنگره جهانی مسلمانان سوءاستفاده می‌کنند و امیدواریم مسلمانان جهان در کنگره عظیم حج امسال با وحدت کلمه عدم شایستگی عربستان سعودی را فریاد زنند و تدبیری برای اداره حرمین شریفین بیاندیشند.

 

وی بابیان اینکه ایران اسلامی امروز یک قدرت بین‌المللی و کشوری با عزت و عظمت است و رسوایی نهایی متوجه عربستان سعودی و استکبار جهانی خواهد بود، افزود: عربستان سعودی دست‌نشانده استکبار جهانی است و در پروژه تسنن آمریکایی سهم بسزایی دارد و به‌طور صریح با اسلام ناب مخالفت می‌کند و با صهیونیست‌ها همکاری کاملی دارند.

 

آیت‌الله مجتهد شبستری با تأکید بر اینکه در مراسمات و کاروان‌های زیارتی اعتاب مقدسه از افراد متعهد انقلابی و مؤمن استفاده شود، افزود: امیدواریم زمینه‌های سقوط رژیم سعودی امسال فراهم شود و شاهد برگزاری حجی باعزت و عظمت باشیم و با دعای مسلمانان انقلابی در ماه مبارک رمضان سال دیگر حجاج ایرانی در عربستان آزاد و بدون حکومت رژیم منحوس آل سعود بتوانند در فریضه اسلامی و کنگره عظیم حج شرکت کنند./202/854/ب1

ارسال نظرات