۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۴۲۹۹۹۶
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی:

تسلیم نشدن و تبعیت نکردن از افکار دشمنان مصداق بارز جهاد کبیر است

امام جمعه بجنورد گفت: تسلیم نشدن در برابر خواسته‌ها و زورگویی‌های دشمنان و تبعیت نکردن از افکار و اندیشه‌های منحرف دنیای استکبار، مصداق بارز جهاد کبیر مورد نظر رهبر معظم انقلاب است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع شماری از مسؤولان استانی، با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: رهبری با طرح موضوع جهاد کبیر، مفهوم جدیدی را وارد ادبیات ما کردند که این مهم می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های امت اسلام باشد.

 

وی ادامه داد: جهاد کبیر به این معنا است که فرد مسلمان در اندیشه، فرهنگ و راه و روش خود تابع مکتب و دین خویش بوده و از اندیشه و فرهنگ بیگانه و وارداتی تبعیت نکند چراکه این موضوع نقش مهمی در سایر جهت‌گیری‌ها و فعالیت‌های فرد و جامعه دارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: رهبر معظم انقلاب با این سخنان باب جدیدی را گشودند و تأکید کردند که امروز روز جهاد کبیر در برابر دشمنان اسلام و نظام اسلامی است ازاین‌رو همه باید در این زمینه فعال بوده و در عرصه عمل حاضر شوند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ما اکنون در برابر هجمه و نفوذ همه‌جانبه دشمنان در بخش‌های فکری، فرهنگی و اندیشگی هستیم و دشمنان تلاش می‌کنند تا فرهنگ و سبک زندگی خود را به ما تحمیل کرده، فرهنگ و سبک زندگی اسلامی را در بین امت اسلام کمرنگ کنند و سپس آن را از بین ببرند.

 

وی اضافه کرد: این هدف و قصد دشمنان از میزان بمبارانی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی جاری بوده و فکر و اندیشه‌های اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان را نشانه گرفته، مشخص است و کسی نمی‌تواند منکر این تهاجم دشمنان اسلام و نظام اسلامی باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: همه وظیفه داریم در برابر این میزان هجمه برای تحمیل فرهنگ، فکر و سبک زندگی غربی به جامعه اسلامی و جایگزین کردن آن با فرهنگ و سبک زندگی دینی مقاومت و مقابله کنیم.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این مقاومت و ایستادگی و تسلیم نشدن در برابر خواسته‌ها و زورگویی‌های دشمنان و تبعیت نکردن از افکار و اندیشه‌های منحرف دنیای استکبار مصداق بارز جهاد کبیر مورد نظر رهبر معظم انقلاب است.

 

وی با تأکید بر اینکه ایستادگی در برابر غرب و دشمنان می‌بایست همه‌جانبه باشد، اضافه کرد: باید در مقابل دشمنان دین و نظام اسلامی در میدان‌های فرهنگ، اقتصاد، سیاست، جامعه و غیره ایستادگی داشت زیرا در هر عرصه‌ای که در برابر دشمنان دچار وادادگی و انفعال شویم، دشمن از همان میدان برای نفوذ در بخش‌های مختلف استفاده خواهد کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه نباید از دشمنان و تهدیدهای آن‌ها ترسید، اظهار کرد: باید هوشیار و بیدار باشیم چراکه دشمنان به صورت جدی قصد دارند ارزش‌های اسلامی ما را استحاله کرده و آن‌ها را به ضدارزش تبدیل کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه مقاومت در برابر این استحاله فرهنگی با همه ابعاد آن همان جهاد کبیر مورد نظر رهبری است، افزود: مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان در سایر بخش‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نیز مصداق جهاد کبیر بوده و نیاز امروز جامعه اسلامی و امت‌های مسلمان است./202/9314/ب1

ارسال نظرات