۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۴۲۹۹۸۸
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

امر به معروف متضمن سلامت اجتماعی است

حجت الاسلام انتظاری با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر حافظ سلامت اجتماعی و اخلاق در میان جامعه است، گفت: بروز وضعیت ترویج برخی منکرات در جامعه و طرح آن به عنوان ارزش تهدیدی جدی برای امنیت اجتماعی جامعه بوده و خسارت های زیادی را متوجه کشور می کند.
حجت الاسلام والمسلمین انتظاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام‌ علی انتظاری مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی عصر امروز در جلسه ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر، با اشاره به جایگاه این فریضه الهی، اظهار کرد: امروز با یک هجمه عظیم فرهنگی مواجه هستیم.

 

وی بابیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر حافظ سلامت اجتماعی و اخلاق در میان جامعه است، ابراز داشت: بروز وضعیت ترویج برخی منکرات در جامعه و طرح آن به‌عنوان ارزش تهدیدی جدی برای امنیت اجتماعی جامعه بوده و خسارت‌های زیادی را متوجه کشور می‌کند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه با تأکید بر ضرورت ورود دستگاه‌های مسؤول و مردم در ترویج این فریضه الهی و اجتماعی دین مبین اسلام، خاطرنشان کرد: همه در برابر جامعه مسؤول‌اند و باید نسبت به این فریضه بزرگ الهی از خود احساس مسؤولیت نشان دهند.

 

وی ضرورت احساس مسؤولیت متولیان امر در مقابله با بدحجابی را خواستار شد و افزود: آمران به معروف و ناهیان از منکر و بیش از همه روحانیان و علمای دینی در این باره وظیفه سنگینی دارند، تضعیف فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه ثمره سوء تبدیل ضد ارزش به ارزش را در پی دارد.

 

حجت‌الاسلام انتظاری تذکر لسانی را ساده‌ترین روش در مقابله با بدحجابی و دیگر منکرات اجتماعی بیان کرد و گفت: درصورتی‌که این مهم در جامعه نهادینه شود، عفت عمومی در جامعه تقویت خواهد شد و در پی ترویج عفت اجتماعی آسیب‌های مترتب بر آن نیز از میان خواهد رفت.

 

وی اجرای مقررات، رعایت شؤونات اسلامی، برگزاری گفتمان‌های حجاب و عفاف و کلاس‌های معارف برای جوانان و رعایت حریم محرم و نامحرم در ادارات را در این زمینه کارساز دانست و اذعان داشت: شروع این امر می‌توان در ادارات زی ربط دولتی باشد و در ادامه به جامعه انتشار یابد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با تأکید بر اجرای مصوبات امربه‌معروف و نهی از منکر و یادآوری ضرورت این امر، تصریح کرد: اگر مصوبات امربه‌معروف اجرایی شود تأثیر بسزایی در امر اشاعه فرهنگ اسلامی و مقابله بافرهنگ ضد اسلامی به دنبال خواهد داشت.

 

وی بابیان اینکه مروج اصلی این فرهنگ نهادهای فرهنگی کشور، حوزه‌های علمیه و روحانیت است، خاطرنشان شد: روحانیت و حوزه‌های علمیه نیز باید در امر فرهنگ‌سازی این امر بزرگ تلاش مضاعف و فعالیت بیشتری را مبذول دارند.

 

حجت‌الاسلام انتظاری افزود: همه پیامبران آمر به معروف و ناهی از منکر بودند ولی به‌تدریج به‌واسطه ترس‌ها، رودربایستی‌ها و عوام‌زدگی مورد غفلت واقع‌شده؛ امربه‌معروف و نهی از منکر از شعارهای اسلامی است و باید ملت‌های مسلمان آن را انجام دهند.

 

این استاد حوزه علمیه تبریز امربه‌معروف و نهی از منکر را یکی از ویژگی‌های پیامبر اکرم (ص) خواند و خاطرنشان کرد: ایشان چیزهای طیب‌وطاهر را حلال و چیزهای ناپاک را حرام و مردم را از غل و زنجیر خرافات نجات دادند؛ اینان ویژگی‌های پیامبر اسلام (ص) است./202/854/ب1

ارسال نظرات