۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۴۲۹۹۸۴
استاد حوزه علمیه:

انقلاب امام خمینی انقلابی مردمی بود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انقلاب حضرت امام، انقلابی بود که تمام آن توکل بر خدا و پر رنگ ترین بحث در آن، بحث ایمان و باورهای مذهبی بود، گفت: انقلاب ایشان یک انقلاب کاملا مردمی بود و امام خودش را از مردم می دانست.
امام خمینی

خانم طباطبایی استاد حوزه و  کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: حضرت امام در گفتن مطالبشان صراحت داشتند و با قدرت تمام و کمال، بدون ترس حرفشان را که حق بود بیان می کردند.

 

وی ادامه داد: صراحت بیان که از بعد ایمانی حضرت امام (ره)نشأت می‌گیرد؛ از این رو وقتی انسان وارسته باشد و با تمام وجودش خدا را باور داشته باشد جز قدرت خداوند از هیچ قدرتی نمی ترسد و در گفتن حق ذره ای لرزه بر وجودش نمی افتد و با صراحت کامل حق را بیان می کنند.

 

این کارشناس مذهبی افزود: خداوند تنها قدرت مطلق است؛ بنابراین حضرت امام (ره) از بندگان خدا ترسی ندارد و از گفتن حق نمی ترسد؛ چون خداوند را پشتوانه خود می داند.

 

طباطبایی بیان داشت: وقتی انسان به خداوند تکیه کند در همه عرصه ها هیچ وقت زمین گیر و نا امید نمی شود و ترس در قلبش راه پیدا نمی کند، چون می داند محکم ترین پشتوانه عالم، خداوند را دارد.

 

وی اظهار داشت: کسانی که ایمان و عمل صالح دارند بهترین ها هستند و حضرت امام نیز از بهترین ها بودند، چون ایمان و عمل صالح داشتند و با رفتار خود اعتقاداتش را نشان داد.

 

استاد حوزه تصریح کرد: ما اگر بخواهیم بفهمیم که واقعا اشخاصی که راه امام را ادامه می دهند واقعا در مسیر امام هستند باید به اهداف و انگیزه ها و اعمال آن ها توجه کنیم تا به اهداف و انگیزه هاو اعمال امام نزدیک باشد، و زبانی و جداگانه نباشند.

 

این کارشناس مذهبی یادآور شد: انقلاب حضرت امام، انقلابی بود که تمام آن توکل بر خدا بود و پر رنگ ترین بحث در آن، بحث ایمان و باورهای مذهبی بود و همچنین این انقلاب کاملا مردمی بود، امام خودش را از مردم می دانست و هرگز خودش را از مردم جدا نمی دانست.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: حضرت امام با مردم و در کنار مردم به آن هدف بسیار الهی که استقلال کشور و آزادی و جمهوری که با دین و اسلام ما همراه باشد، دست یافت./302/972/ب1

ارسال نظرات