۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۴۲۹۸۹۰
حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرخ فال مطرح کرد؛

پرهیز از سلیقه گرایی در ترویج معارف سبک تبلیغی امام خمینی بود

مدیر حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه محوری ترین هدف شکل‌گیری حوزه علمیه و قشر روحانیت در جوامع اسلام ترویج و تبلیغ معارف دین است، گفت: امام خمینی(ره) بدون ذره‌ای اعمال سلیقه شخصی در دین، معارف اسلام را به جامعه اسلامی عرضه می‌کردند و همین امر زمینه‌ساز یک تحول عظیم اجتماعی به نام جبهه مقاومت در برابر استکبار و انقلاب اسلامی شد.
حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین احمد فرخ فال، مدیر حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار با هیات مؤسس انجمن علمی ارتباطات حوزه های علمیه قم که در محل مدرسه دارالشفا برگزار شد با اشاره به اینکه امام خمین(ره) بهترین الگو برای مبلغان در عرصه تبلیغ هستند، گفت: ماهیت حوزه های علمیه با عرصه تبلیغ گره خورده است و بدون تبلیغ ماهیت حوزه و روحانیت در جامعه دلیلی برای وجود نخواهد داشت.

 

وی افزود: امام خمینی(ره) در دوران حیات خود به صورت گسترده رسالت روحانیت و طلاب را به آن‌ها یادآوری کردند و با احیاگری که در امر تبلیغ داشتند توانستند زمینه یک تحول عظیم جهانی را در جوامع انسانی فراهم کرده و زمینه احیای جبهه حق و شکل‌گیری جنبش مقاومت در برابر استکبار را با محوریت انقلاب اسلامی و کشور ایران فراهم کردند.

 

مدیر حوزه های علمیه قم با تأکید بر اینکه دلیل موفقیت امام خمینی(ره) در عرصه تبلیغ این بود که دین را به دور از هر گونه سلیقه گرایی شخصی به وجدان بشر معرفی کردند و این معرفی حقیقی معارف دینی موجب شد که تمام انسان‌هایی که وجودان بیدار و سالمی داشتند با امام خمینی(ره) همراه شده و ایشان را در قیام علیه استکبار یاری کردند.

 

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین فرخ فال با بیان اینکه این که آثار این سبک از عرضه دین توسط امام خمینی(ره) به دوران حیات ایشان محدود نبود، ادامه داد: سبک تبلیغی امام خمینی(ره) به گونه‌ای است که حتی امروزه هم جوانان و افراد جویای حقیقت زمانی که اندیشه و سبک زندگی ایشان را مطالعه می‌کنند با کمترین شک و تردیدی از کشورهای خود بار سفر بسته و عازم حوزه علمیه قم برای یادگیری معارف دینی می شود.

 

وی اظهار کرد: امام خمینی(ره) با سبک تبلیغی خود جایگاه روحانیت را به آن‌ها یادآور ی کردند و روحانیت را از انزوایی که دوران پهلوی بر آن‌ها حاکم شده بود و طلاب فقط به حجره نشینی روی آورده بودند خارج کردند و با این خروج و حضور پروشور در اجتماع توانستند مسیر انقلاب را هموار کنند.

 

مدیر حوزه های علمیه قم با اشاره به اینکه امروزه نیاز است که به صورت تخصصی در امر تبلیغ و ارتباطات در حوزه های علمیه مراکز تحصصی بسته به اقلیم اجتماعی و فرهنگ حاکم بر شهر ها صورت گیرد، گفت: شکل‌گیری مراکز تخصصی تبلیغ می‌تواند در بهبود وضعیت تبلیغ نقش موثری داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین فرخ فال افزود: امروزه امر تبلیغ تنها محدود به فضای فیزیکی نمی‌شود و از آن جایی که تعداد کاربران فضای مجازی روز به روز در حال افزایش بوده و در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی حتی در گوشی های موبایل هم به راحتی قابل دسترس است نیاز است که طلاب به صورت هدفمند در عرصه تبلیغ دین در فضای مجازی وارد شوند.

 

وی تصریح کرد: تبلیغ در فضای مجازی باید محتوا محور باشد و طلاب و مبلغان در کنار پاسخ‌گویی به شبهات دینی باید محتوای مناسب را در اختیار نسل جوان و نوجوان قرار دهند تا بتوانند با هجمه های تبلیغاتی دشمنان مقابله کنند.

 

مدیر حوزه های علیمه قم با تأکید بر اینکه در حال حاضر نیاز است مبلغان ورود قدرتمندی در عرصه تبلیغ در فضای مجازی داشته باشند، گفت: بی توجهی به این عرصه بسیار زیان‌بار است به‌خصوص که بخش عظیمی از کاربران این فضا را نسل جوان و نوجوان تشکیل می دهند.

 

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین فرخ فال یادآور شد: طلاب باید در کنار اهمیت دادن به تهذیب نفس به مباحث روز جامعه هم به صورت جدی توجه داشته باشند تا بتوانند در امر تبلیغ موفقیت‌های لازم را کسب کنند./۸۳۷/پ202/س

ارسال نظرات