۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۴۲۹۶۰۳
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی پیشنهاد کرد؛

برپایی دوره‌های فشرده پیش از رسیدن ایام تبلیغ/ حوزه دو روز تعطیل شود

رییس ستاد اقامه نماز کشور بر لزوم بهره‌‌مندی طلاب از چند رشته تخصصی مرتبط با حوزه تأکید کرد و گفت: حوزه علمیه در آستانه ایام تبلیغی ماه رمضان دو روز تعطیل شود و دوره‌های تخصصی فشرده را با هدف بالا بردن توانایی طلاب ارائه کند.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، عصر امروز در سومین اجلاسیه اساتید مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزه های علمیه که در سالن همایش های پیامبر اعظم(ص) مدرسه امام موسی کاظم(ع) در قم برگزار شد، خاطرنشان کرد: در مراکز تخصصی برخی از تحقیقات غیر ضروری است؛ قرآن از پژوهش های رذل انتقاد کرده است و برخی از تحقیقات ثمره و خروجی ندارد.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور درباره لزوم بهره مندی طلاب از چند رشته تخصصی مرتبط با حوزه اظهار داشت: در رشته های تخصصی نباید به یک تخصص قانع شد؛ طلاب به راحتی می توانند هر دو سه هفته یک بار به صورت فشرده یک رشته تخصصی را فرا بگیرند و باید به دیگر تخصص ها نیز پرداخت.

 

وی ضمن ارائه پیشنهادی تصریح کرد: در آستانه ایام تبلیغی، حوزه علمیه دو روز تعطیل شود و همه مبلغان جمع شوند و در هر رشته ای یک نفر متخصص دعوت شود و در این دو روز به صورت فشرده، همه رشته های تخصصی برای طلاب بیان شود تا توانایی طلاب بالا رود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که مُلای راکد مورد تأیید نیست، گفت: همه ما در هر رشته تخصصی که در حال تحصیل هستیم، باید در خصوص نماز تخصص داشته باشیم؛ باید تخصص ها را اولویت بندی کرد و مشکل امروز جامعه را اولویت قرار داد؛ باید تعطیلات حوزه کم شود.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور درباره راه اندازی استخراج معارف دینی مرتبط با رشته های دانشگاهی خاطرنشان کرد: باید آیات و روایات رشته‌های دانشگاهی توسط حوزه استخراج شود، به عنوان مثال یک میلیون مهندس و دانشجوی ساخت و ساز داریم، اما یک کتاب از آیات و روایات در این باره وجود ندارد؛ تخصصیِ حوزویِ رشته های دانشگاهی در قم راه اندازی شود.

 

وی با اشاره به این که باید مخاطب را شناخت و اصلاحات را روان کرد، اظهار داشت: انواع تخصص ها را نیاز داریم، اما باید در یکی از شبکه های تلویزیون، شیوه تخصصی هایتان را برای مردم بیان کنید؛ هدایت و رشد در آن باشد؛ در تخصصی ها احساس فقر نکنید؛ باید تخصص طلاب افزایش پیدا کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تصریح کرد: تخصصی مهدویت و نماز در حوزه فراموش شده است؛ مراکز و رشته های تخصصی توسعه پیدا کند؛ استاد تخصصی نماز را بنده تأمین می کنم؛ با توجه به اینکه ماه رمضان نزدیک است، از گفتن داستان ها کم کنید و به بیان آیات قرآن بیشتر بپردازید./822/پ202/ی

ارسال نظرات