۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۴۲۹۴۴۳
استاد حوزه علمیه خراسان:

حزب الله فخر جهان اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی حزب الله را گل سرسبد دنیاي ممدوح و فخر جهان اسلام خواند و گفت: فتنه های امروز در خاورمیانه نتیجه جبهه باطل یعنی جبهه جاهلیت مدرن است.
ضیایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ضیایی، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان امروز در ادامه مباحث تهذیب نفس یا مدیریت بر خویشتن از کتاب وسایل الشیعه جلد یازدهم در جمع طلاب مدرسه علمیه مرحوم آیت الله خویی درباره زهد، ابراز کرد: زهد جدایی مؤمن از هر چیزی که او را به خود مشغول کرده تا از خدای متعال بازدارد؛ زاهد از آن چه از دست داده تأسف نخورده و کسب چیزی سبب خودپسندی او نمی شود.

 

وی در ادامه افزود: زاهد انتظار به نعمات دنیوی یکی پس از دیگری نداشته بلکه شاکر آن مقدار نعمتی که دارد، است همچنین انتظار امام معصوم (ع) را نه فقط برای خود، بلکه برای همه می خواهد.


حجت الاسلام والمسلمین ضیایی زاهد را تارک واقعی دانست و اظهار کرد: صوفی ها، سيکها و مرتاض ها به خاطر شهرت و ریاست، تارک دنیا بوده ولی زاهد به خاطر خدا و نه به خاطر منفعت شخصی و شهرت ترک دنیا می کند.


حزب اللهی بودن و حمایت از حزب الله از مصادیق دنیای ممدوح است

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان حزب الله را گل سرسبد دنیاي ممدوح و فخر جهان اسلام خواند و تصریح کرد: فتنه های امروز در خاورمیانه (غرب آسیا) نتیجه جبهه باطل یعنی جبهه جاهلیت مدرنیته به نوع جاهلیت اولی یا به نوع جاهلیت اخري است.


وی تأکید کرد: باید دانست که فصل شکستن بتهای زمانه یعنی صهیونیزم، هیأت حاکمه آمریکا، انگلیس، آل یهود، آل خلیفه، تکفيري ها و داعشي ها نزدیک شده؛ جبهه باطل، اسلام صهیونیستی (اسلام بدلی و تقلبی) را با زور می خواهد جایگزین اسلام ناب محمدی کند زیرا رضایت خداوندی از این اسلام بعد از نصب امیرمؤمنان(ع) بر ولایت حقه است.

 

انصاف مصداق دنیای ممدوح

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی انصاف را مصداق دنیای ممدوح عنوان و تبیین کرد: انسان باید نسبت به خودی و غیر خودی انصاف داشته باشد، امیرمؤمنان(ع) در غررالحکم می فرماید «المُنصِفُ كثيرُ الأولياءِ و الأوِدّاءِ؛ آدم منصف، دوستان و دوستداران زيادى دارد.» در دنیاي مذموم طاغوت ها و ظالمين می خواهند مؤمن دست از اصول ارزشیش برداشته، منصف نباشد تا دوستان واقعیش کم شود.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان لازمه رشد جاذبه را کسب علم به نوع نافع، کسب تقواي عملی در همه زمینه ها، اخلاق عملی، قوت در نابودی ظالمين عالم، مدارا با مردم و رعایت انصاف با اشخاص دانست.


وی تصریح کرد: ظالمان عالم کارشان این است که ولایت فقیه، حاکمیت اسلامی و ملت ایران با در پیش گرفتن بی انصافی (ترک اصول ارزشی) دوستان و یارانشان کم شوند که به نفع بیگانگان است اما رهبری، حاکمیت و مردم هوشمند اگر طبق اصول ارزشی عمل کنند به دوستان و یارانشان افزوده، دنیای باطل و مذموم ضعیف شده و جبهه حق و دنیای ممدوح تقویت می شود.


مرد در برابر لقمه ای که در دهان زنش می گذارد پاداش می برد

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی محبت شوهر به همسرش را مصداق دنیای ممدوح خواند و اظهار کرد: طبق فرمایش پیامبر اسلام (ص) «ان الرجل لیؤجر فی رفع اللقمة الی فی امراته; مرد در برابر لقمه ای که در دهان زنش می گذارد پاداش می برد» محبت شوهر عاقل به قصد قربت، دنیای ممدوح را فراهم می کند.


اطاعت از الله مصداق دنیای ممدوح است

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان با تأکید بر این که اطاعت از شیطان مصداقی از دنیای مذموم است، افزود: اطاعت از الله مصداق دنیای ممدوح می باشد، شنونده همیشه عبد بوده و باید مواظب باشد همیشه عبدالله و نه عبدالشیطان باشد (هر فردی با شنیدن حرفهای دیگران باید آن را تجزیه و تحلیل کرده، حق را قبول و اباطيل را رد کند.)

 

وی به فرمایش امام صادق (ع) اشاره و تصریح کرد: «هر کسی که به حرف های گوینده ای گوش بدهد، بنده گوینده است پس اگر گوینده گفتارش از خدا و احکام الهی باشد شنونده، بنده خداست (خدا را عبادت کرده) و اگر گوینده گفتارش از القائات شیطانی باشد، شنونده که القائات شیطانی را گوش دهد و ترتیب اثر دهد شنونده، بنده شیطان است.»

 

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی خاطرنشان کرد: بچه اهل، مشمول دعای خیر پدر روحانی و پدر جسمانی است از این رو دنیایش ممدوح می باشد؛ ولی اگر فرزند پذیرای القائات شیطانی شد نفرین پدر را به همراه دارد که نفرین پدر نسبت به فرزندش برنده تر از شمشیری است که کوهان شتر را می شکافد./202/861/ب1

ارسال نظرات