۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۰
کد خبر: ۴۲۹۰۰۹

آیین نکوداشت استاد سید علی خراسانی و رونمایی از کتاب جشن نامه برگزار شد

آیین نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین سید علی خراسانی به همراه رونمایی از کتاب جشن نامه از سوی مؤسسه آل البیت علیهم السلام لاحیاء التراث در قم برگزار شد.
آیین نکوداشت استاد سید علی خراسانی و رونمایی از کتاب جشن نامه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین سید علی خراسانی با حضور آیت الله علوی بروجردی، آیت الله  سید علی میلانی، آیت الله استادی، حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی، حجت الاسلام مهدوی راد، حجت الاسلام مهریزی و پژوهشگران حوزوی از سوی مؤسسه آل البیت علیهم السلام لاحیاء تراث در سالن همایش‌های بین المللی رسول اعظم صلی الله علیه و آله و سلم مدرسه علمیه امام کاظم علیه السلام برگزار شد.

 

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام مهریزی درباره استاد سید علی خراسانی بیان کرد: وی در طول عمر 70 ساله در عرصه تحقیق و پژوهش خدمات ارزشمندی به جامعه علمی و مکتب اهل بیت علیهم السلام ارائه کرده است.

 

دبیر آیین نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی خراسانی ابراز کرد: وی 10 عنوان کتاب را در تحقیق کرده است و 5 عنوان را به گونه فردی تحقیق کرده که این 15 عنوان در قالب 140 جلد کتاب تدوین شده است.

 

در ادامه این نشست حجت الاسلام مهدوی‌راد به تبیین سیره حجت الاسلام والمسلمین خراسانی پرداخت و گفت: در سه دهه پیش کتاب‌های بزرگی همچون موسوعه از سوی انتشارات آل البیت علیهم السلام تدوین و نشر یافته است و این فعالیت‌ها سبب تأسیس مؤسسه آل البیت علیهم السلام لاحیاء التراث شد.

 

وی بیان کرد: اکنون مؤسسه آل البیت علیهم السلام یکی از بزرگ‌ترین مؤسسه‌های شیعی است و نوآوریی‌ها بسیاری در زمینه تحقیق و پژوهش به جامعه علمی ارائه کرده است.

 

وی در ادامه به سیره علمی حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی خراسانی پرداخت و گفت: وی در نجف اشرف مدیر موسسه تحقیق و پژوهش بوده‌اند و زمانی که وارد قم شدند به پژوهش‌های علمی ادامه داده‌اند و وی از مؤسسان مؤسسه آل البیت علیهم السلام است.

 

در بخش دیگری از این مراسم آیت الله استادی به بیان سیره علمی و رفتاری حجت الاسلام والمسلمین خراسانی پرداخت و افزود: خاندان وی از عالمان و بزرگان عراق بوده‌‌اند و خدمات علمی و اجتماعی فراوانی به جامعه ارائه کرده‌اند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ضرورت حضور عالمان در جامعه و رسیدگی به مشکلات مردم تأکید و بیان کرد: عالمان گذشته با مردم همزیستی داشته‌اند و مردم از نزدیک با زندگی آنها آشنایی داشته‌اند و زمانی که باور به دین و رفتارهای اسلامی را در عالمان دینی مشاهده می‌کردند، بنابراین آنها از سیره و رفتارهای آنها پیروی و تبعیت می‌کردند.

 

آیت الله استادی اظهار کرد: حوزویان افزون بر تقویت بنیه علمی و تهذیب خویش باید در جامعه حضور پررنگی داشته باشند و در زمنیه بر طرف کردن مشکلات مردم تأثیر گذار باشند.

 

گفتنی در این مراسم دو شاعر درباره سیره علمی و اخلاقی حجت الاسلام والمسلمین خراسانی سروده‌هایی را خواندند و همچنین از سه تن از محققان موسسه آل البیت علیهم السلام تقدیر به عمل آمد.

 

در پایان از آثار جدید مؤسسه آل البیت علیهم السلام و دو جلد کتاب جشن نامه استاد سید علی خراسانی رونمایی شد./998/پ202/ق

ارسال نظرات