۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۴۲۸۷۱۶
استاد حوزه علمیه:

حجاب و عفاف از کرامت و سلامت انسانی در جامعه صیانت می‌کند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: رعایت حجاب و عفاف اسلامی از سوی مردان و زنان موجب صیانت از کرامت و سلامت انسانی در جامعه می‌شود و هراندازه این صیانت بیشتر باشد، به شخصیت و کرامت انسانی نیز در جامعه افزوده می‌شود.
حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی اسدی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه، امروز در گفتمان دینی حجاب و عفاف در بجنورد، اظهار کرد: حجاب و عفاف افزون بر اینکه مسأله‌ای‌ اسلامی و شرعی است درعین‌حال موضوعی اجتماعی محسوب می‌شود که همه افراد جامعه اعم از زن و مرد را در برمی‌گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه امروز دشمنان اسلام با صرف هزینه‌های زیاد و با استفاده از ابزارها و روش‌های مختلف سعی می‌کنند بانوان جامعه اسلامی را از حجاب و عفاف دور سازند، افزود: دشمنان تلاش می‌کنند در بین مردان و زنان جامعه ایرانی، بی‌تفاوتی نسبت به رعایت حجاب و عفاف را حاکم کنند.

 

حجت‌الاسلام اسدی با یادآوری رابطه بین عفاف و حجاب و نماز، خاطرنشان کرد: برپایی نماز و روزه و رعایت عفاف و حجاب سنت و سیره حضرت محمد (ص) و ائمه اطهار (ع) است به‌گونه‌ای که اقامه نماز سبب تقویت ایمان شده و تقویت ایمان نیز استحکام حجاب و عفاف در فرد را در پی دارد.

 

وی با بیان اینکه رعایت حجاب و عفاف در جامعه از کرامت و سلامت انسانی افراد صیانت و حفاظت می‌کند، اظهار کرد: هراندازه این صیانت بهتر و بیشتر صورت گیرد به همان میزان بر کرامت و شخصیت انسانی افراد در جامعه اسلامی اضافه می‌شود.

 

حجت‌الاسلام اسدی با اشاره به اینکه اکنون بدحجابی به یکی از مشکلات اساسی کشور و جامعه اسلامی ما تبدیل شده است، اضافه کرد: در چنین شرایطی ورود روزانه انواع مدهای غربی و گاها مبتذل به کشور سبب می‌شود روزبه‌روز این مشکل بیشتر شود.

 

وی با بیان اینکه در چنین اوضاعی جامعه دینی ما به ارائه الگویی اسلامی و فاطمی درزمینهٔ حجاب و عفاف نیاز دارد، تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ رعایت حجاب و عفاف یکی از ضرورت‌های اساسی جامعه امروز ما است.

 

حجت‌الاسلام اسدی با اشاره به اینکه نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه درگرو برنامه‌ریزی مناسب در سه بخش خانواده، فرد و جامعه است، اضافه کرد: با وجود اهمیت فرد و خانواده، باید این نکته را در نظر داشت که نقش جامعه نیز در ایجاد و ترویج یک شیوه از حجاب و عفاف بسیار مهم است ازاین‌رو باید در این راستا نیز برنامه‌ریزی اصولی صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه رعایت حجاب و عفاف از سوی مردان و زنان، سلامت جامعه را تأمین و تضمین می‌کند، افزود: توجه به این مهم از ارزش وجودی بانوان حراست می‌کند ازاین‌رو باید برای نهادینه شدن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه بیش از این فعالیت شود.

 

حجت‌الاسلام اسدی با اشاره به اینکه خانواده مهم‌ترین و اصلی‌ترین رکن در ترویج و رعایت حجاب و عفاف در جامعه است، گفت: خانواده باید این مهم را به فرزندان خود منتقل کند که حجاب و عفاف مکمل یکدیگر بوده و درواقع نحوه پوشش ظاهری، میوه و حاصل عفت و پاک‌دامنی است نه آن‌که با این توجیه که دل باید پاک باشد، هر پوشش و رفتاری را موجه جلوه کنند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه سیاست‌گذاری‌ها و رویکردهای دولت‌ها نیز در ایجاد وضعیت فعلی حجاب و عفاف در جامعه ما نقش مهمی داشته است، تصریح کرد: بخش اعظمی از بدحجابی‌ها و بی‌عفتی‌های موجود در جامعه ما درواقع آسیب‌های فرهنگی هستند که ریشه در عملکرد دو دهه گذشته مدیران و مسؤولان در کشور دارند.

 

وی اظهار کرد: بدون شک سیاست‌ها و تصمیم‌های غیراصولی و غیرارزشی در حوزه فرهنگ، برنامه‌های نادرست و غیرکارشناسی و اقدامات و رفتارهای غیرمدبرانه متولیان فرهنگی کشور در چند دهه اخیر در تشدید آسیب اجتماعی بدحجابی در جامعه به صورت ویژه نقش داشته است به همین دلیل برای بهبود این روند باید در حوزه تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری در رابطه با حجاب و عفاف اصلاحات مناسبی صورت گیرد./202/9314/ب1

ارسال نظرات