۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۴۲۸۵۷۶
آیت الله نوری همدانی در دیدار فرهادی:

برای اسلامی سازی علوم انسانی اقدام جدی انجام دهید

حضرت آیت الله نوری همدانی علوم غربی امروزی را سکولارشده علوم قدیم اسلامی توصیف کرد و گفت: زمانی که در کشورهای اروپایی و آمریکایی علم، دانشمند و کتابخانه نبود مسلمانانن مراکز علمی غنی داشتند و این نشانگر عظمت تاریخ علمی اسلام است.
دیدار وزیر علوم, تحقیقات و فناوری با مراجع در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری گفت: وظیفه وزارت علوم در جامعه اسلامی بسیار مهم است؛ چون محصول علمی کشور زیر نظر وزارت علوم حاصل می‌شود.

 

این مرجع تقلید ادامه داد: زمانی که در کشورهای اروپایی و آمریکایی علم، دانشمند و کتابخانه وجود نداشت در سرزمین‌های اسلامی دانشمندان پر آوازه کتابخانه‌ها و مراکز علمی غنی وجود داشتند که این نشانگر عظمت تاریخ علمی اسلام است.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به قصد کشورهای غربی در به وجود آوردن اسلام سکولار ابراز داشت: قصد این افراد قطع ارتباط دانشجویان با خداوند و معارف اسلامی بوده است؛ اینان قصد دارند دین ستیزی را در میان جوانان ترویج دهند؛ علوم امروز کشورهای غربی ریشه اسلامی دارند چون هر علمی که در جهان از ریشه عربی است.

 

وی تصریح کرد: علومی که در دانشگاه‌های کشور تدریس می‌شود و از غرب گرفته شده است علوم جدیدی نیست بلکه همان علوم اسلامی است که با سکولار کردن آن‌ها دوباره به کشورهای اسلامی برگردانده شده است.

 

این مرجع تقلید افزود: علوم انسانی علوم بسیار مهمی است چون در آن علوم محوریت خداوند است و آنچه که مهم است معنویت و اخلاق است؛ باید سعی شود معنویت و اخلاق حرف اول را در دانشگاه‌های کشور بزند و تعهد اسلامی سرلوحه دانشجویان قرار گیرد.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره انقلابی بودن حوزه‌ها ابراز داشت: دانشگاه‌ها هم باید انقلابی باشند، کشور هم باید انقلابی باشد؛ زیرا امروز هر چه در علوم و فنآوری و عرصه علمی وجود دارد از انقلاب اسلامی است.

 

وی اظهار داشت: در دانشگاه‌ها سه چیز اهمیت دارد اول برنامه‌ای توأم با معنویت، دوم مدیران و اساتید، سوم تربیت پذیری و برنامه تربیتی که بسیار در دانشگاه‌ها حائز اهمیت است.

 

این مرجع تقلید در پایان با مهم ارزیابی کردن تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها گفت: این موضوع باید عملی شود و برنامه‌ای از سوی مسؤولان در این زمینه به دانشگاه‌ها ابلاغ شود.

 

شایان ذکر است وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری در ابتدای این مراسم علاوه بر ارائه گزارشی از فعالیت‌های این وزارتخانه گفت: 2800 واحد آموزش عالی در کشور وجود دارد که در قالب دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و علمی کاربردی فعالیت دارند که در جهت مهارت آموزی ارائه خدمت می‌کنند./1325/پ202/ج

ارسال نظرات