۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۴۲۸۳۴۴
آیت الله علم الهدی:

انتظار به معنای مبارزه با قدرت های استکباری است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که اگر بنا باشد بشر با قدرت های استکباری نجنگد، راهی جز «انظلام» ندارد و انظلام به معنای «ظلم پذیری» است، گفت: انتظار فقط به معنای منتظر نشستن و چشم به راه بودن نیست؛ به این معنا است که باید با این قدرت ها مبارزه کرد.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی شامگاه یکشنبه در مراسم جشن میلاد امام زمان(عج) که در محل مهدیه مشهد برگزار شد، به تبیین ماهیت انتظار فرج پرداخت و گفت: گسترش ارتباطات رسانه ای همه دنیا را به هم متصل کرده و در این دنیا باید یک مدیریت حاکم باشد. همه دنیا تبدیل به یک کشور و حتی کوچکتر، تبدیل به یک دهکده شده و در یک دهکده، دو کدخدا نمی توانند مدیریت کنند.

 

وی با بیان این که ملاک فعلی تعیین قدرت واحد برای مدیریت دنیا، «زور» است، اظهار کرد: قدرت ها آنقدر جنایت، بی باکی و سفاکی کرده و سرنوشت انسان ها را در استخدام کامیابی و خوشگذرانی خود قرار داده اند که بشر حاضر نیست به سادگی آن ها را به عنوان حاکم قبول کند. در نتیجه قدرت ها می خواهند با زور خود را حاکم کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در تبیین نتیجه قدرت جویی مستکبران خاطرنشان کرد: انسان ها یا این زور را پذیرفته و در برابر قدرت های جهانی تمکین می کنند و یا در بابر آن ها ایستاده و منتشر یک قدرت جهانی آسمانی می مانند تا او بیاید و بر اساس عدل و داد مدیریت جهان را در دست بگیرد.

 

آیت الله علم الهدی تأکید کرد: اگر بنا باشد بشر با قدرت های استکباری نجنگد، راهی جز «انظلام» ندارد. انظلام به معنای «ظلم پذیری» است. انتظار فقط به معنای منتظر نشستن و چشم به راه بودن نیست؛ به این معنا است که باید با این قدرت ها مبارزه کرد.

 

وی افزود: انتظار یعنی راضی نبودن به وضع موجود؛ یعنی راضی نبودن به حاکمیت قدرت هایی که امروز بر دنیا مسلط اند چرا که راضی بودن به حکومت این قدرت ها همان «انظلام» است. پس امر ما دایر است بین انظلام و انتظار.

 

امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: انتظار یعنی در مقام تضعیف و براندازی توانمندی های استکبار برآییم و نگذاریم آن ها به بشر مسلط باشند. اگر بشر این مهندسی را قبول نکند، راهی جز ظلم پذیری ندارد. امام زمان(عج) نعوذ بالله افسانه و خیالات و ایده و آرمان تخیلی نیست. وجود مقدس امام زمان(عج) امام زنده است؛ وجود دارد؛ در همین دنیا زندگی می کند و به تمام جریان ها مسلط بوده و آن ها را مدیریت می کند.

 

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: مبارزه با قدرت های استکباری فقط بحث مخصوص شیعیان نیست؛ لازمه زندگی همه انسان های روی زمین است. فرق ما با دیگران در این است که ما قائل به نمونه مشخصی هستیم. به همین جهت امام زمان(عج) شناسی و اعتقاد به وجود مقدس امام زمان(عج) و بارو کردن ایشان به عنوان امام زنده، برای ما در زندگی تکلیف ساز است و با یک دعای ندبه و زیارت آل یس تمام نمی شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: این که ما می گوییم ظهور امام زمان(عج) نزدیک است، خیالات نیست. البته از روز اول غیبت ایشان همه شیعیان انتظار داشته اند که تا زنده هستند، آقا ظهور کند اما وضع ما با همه آن ها فرق دارد. ما در موقعیتی قرار گرفته ایم که اقتضاء توسعه ارتباطات در دنیا این است که دنیا تحت یک حکومت واحد درآید. پدران و اجداد ما به این جا نرسیده بودند./202/820/ب1

ارسال نظرات