۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۴۲۷۷۶۵
مدیر مدرسه ولی‌عصر:

علما و روحانیان حافظان دین الهی هستند

حجت الاسلام ناصری رسالت علما را رسالت انبیاء و تداوم حرکت پیامبران الهی عنوان کرد و گفت: تبلیغ دین و نشر معارف الهی و مقابله با تحریفات در دین و آموزه های آن از وظایف علمای دین است.
حجت الاسلام صمد ناصری

 حجت الاسلام صمد ناصری، مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزرای رسا در تبریز، رسالت علما را رسالت انبیاء و تداوم حرکت پیامبران الهی عنوان کرد و اظهار داشت: تبلیغ دین و نشر معارف الهی و مقابله با تحریفات در دین و آموزه های آن از وظایف علمای دین است.

 

وی حضور در پای درس امام صادق(ع) و تحصیل معارف الهی در حوزه های علمیه را توفیقی خواند که نصیب هر کسی نخواهد شد و افزود: کلام قرآن و روایات دین مبین اسلام مصداق اتم قول احسن است، دعوت علماء همان دعوت انبیاء است، دعوت برای عبادت خدای واحد احد است و حرکت به سوی توحید و یگانگی است.

 

مدیر مدرسه ولی‌عصر(عج) با اشاره به جایگاه، اهمیت و ارزش طلاب دینی در یک جامعه بشری، ابراز داشت: در روایات اسلامی وارد شده است که ماهیان دریا و ملائک برای طلاب علم دینی طلب مغفرت می کنند و ملائک بال های خود را می گشایند تا طالب علم دینی در هنگام گام بر داشتند گام های خود را بر روی بال ملائک قرار دهند.

 

وی این تعابیر را نشان از جایگاه و ارج طالب علم دینی دانست و تصریح کرد: این تعابیر به آن جهت است که طالب علم دینی با تحصیل علوم دینی و اسلامی در جهت احیای آن و اعتلای کلمه اسلام ناب محمدی گام بر می دارد و مسیر تعالی بشر به سوی قرب الهی را می گشایند.

 

امام جمعه خسرو شاه سختی ها و مشقت هایی که علما دین متحمل شده اند را در راستای حفظ اسلام و معارف آن دانست و افزود: علمای سلف و بزرگان دینی برای حفظ دین از انحراف، خرافات و از میان رفتن آثار و منابع دینی تلاش و سختی های فراوانی را متحمل شدند و دین اسلام را به نسل های آینده انتقال داده اند.

 

وی با اشاره به سنت علمای سلف، تصریح کرد: در گذشته منبر و بیان وعظ و روایات با اجازه بزرگان صورت می گرفت، خطیب باید، از فن و فنون خطابه، تسلط به علوم و شناخت روایات از قدرت و تسلط مناسبی برخوردار باشد و با آگاهی وارد عرصه وعظ گردد.

 

حجت الاسلام ناصری بر تزکیه و تهذیب نفوس تأکید کرد و ابراز داشت: عالم دینی با اخلاق خوش و تقوا است که می تواند رسالت خود را به نتیجه برساند و مردم را در عمل به سوی دین مبین اسلام و انجام فرائض دعوت کند./854/303/ب2

ارسال نظرات