۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۴۲۷۵۰۹
استاد حوزه و دانشگاه:

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو ترویج فرهنگ مقاومتی است

منتخب مردم تهران در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو ترویج فرهنگ مقاومتی است، گفت: رسانه ها نقش مؤثری در این راستا بر عهده دارند.
حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم بطحایی

حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم بطحایی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو ترویج فرهنگ مقاومتی است، گفت: برای حرکت در این مسیر ما باید چشم از بیگانگان برداریم و توان داخلی خود را افزایش دهیم.

 

وی با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند «آداب و رسومتان را از اسلام بگیرید»، افزود: فرهنگ مقاومتی یعنی این که ما آداب و رسوم عبادی، اجتماعی و خانوادگی خود را با اسلام پیوند دهیم و سیره زندگی مان برگرفته از سیره پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) باشد و در مقابل فرهنگ غرب ایستادگی کنیم.

 

منتخب مردم تهران در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: فرهنگ مقاومتی یعنی این که ما تحت تأثیر رفتار، رسوم، پوشش و آداب کشورهای بیگانه قرار نگیریم و اخلاق و آداب اجتماعی مان برگرفته از اسلام و سنت پیامبر اکرم(ص) باشد تا بتوانیم در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین بطحایی با تأکید بر این که انسان نباید در جامعه سربار و مصرف گرا باشد، بلکه باید هر فردی بسیج شده و به حکم فرهنگ مقاومتی در جامعه تولید داشته و مفید اثر باشد، ادامه داد: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند حرکت عملی، نگاه درونی، صادرات بیشتر و واردات کمتر است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخن امیرمؤمنان علی(ع) که فرمودند: «مَنْ نَصَبَ نَفْسَهُ لِلنَّاسِ إِمَاماً فَلْيَبْدَأْ بِتَعْلِيمِ نَفْسِهِ قَبْلَ تَعْلِيمِ غَيْرِهِ ...؛ آن كه خود را در مرتبه پيشوايى قرار مى‌‏دهد بايد پيش از مؤدب نمودن مردم به مؤدب نمودن خود اقدام كند»، بیان داشت: این سخن امیرمؤمنان توصیه می کند که مسؤولان و کسانی که نقش الگو برای مردم را دارند باید از ریخت و پاش های بی جا خودداری کرده، از گفتارها و وعده های بی محتوا و بی فایده پرهیز کنند و در میدان عمل خود را نشان دهند.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امروز تمام مسؤولان مملکت در برابر تاریخ، انبیاء و اوصیاء، شهدای تاریخ، شهدای کربلا و شهدای انقلاب و دفاع مقدس مسؤول هستند و اگر خدای نکرده کاری بکنند که آسیبی به نظام وارد شده و دشمنان خشنود و امیدوار شوند، باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند.

 

وی با بیان این که مسؤولان نباید مسؤولیت خود را نوعی شغل و حرفه بدانند، بلکه باید آن را نوعی عبادت محسوب کرده و در راه ادای تکلیف در جامعه اسلامی سنگ تمام بگذارند و بهانه دست دشمنان ندهند، افزود: مسؤولان باید در برابر این انقلاب که حاصل خون همه شهدا و تلاش مردم است احساس وظیفه کنند و در راستای تقویت انقلاب و نظام اسلامی گام بردارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین بطحایی در پایان با اشاره به نقش مؤثر رسانه در تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: مسؤولیت و رسالت رسانه ها تبیین دستاوردهای نظام برای مردم و کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی با تبلیغ و اجرای برنامه های مفید است./907/ت302/ی

ارسال نظرات