۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۴۲۷۴۸۸
آيت الله دري نجف آبادي مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت های داخلی  تنها راه رسیدن به تحقق اقتصاد مقاومتی

آيت الله دري نجف آبادي با بیان این که برجام و نتیجه مذاکرات ویژگی های خاص خود را برای اقتصاد ما دارد، گفت: اما تنها راه رسیدن به تحقق اقتصاد مقاومتی و ارتقای وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، استفاده از ظرفیت های داخلی است.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا در استان مرکزی،  آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي، نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراک شب گذشته در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی در محل بیت امام جمعه اراک با بیان اینکه امروز در کشور مشکلات بسیاری وجود دارد که مهم‌ترین آن معیشت و اقتصاد است که جامعه و مردم را درگیر کرده است، گفت: در این راستا موضوع برجام تا حدی مشکلات و فشارها را کاهش داده است.

 

وظایف دستگاه های اجرایی در بحث اقتصاد مقاومتی

نماينده ولي فقيه در استان مركزي افزود: برجام و نتیجه مذاکرات ویژگی های خاص خود را برای اقتصاد ما دارد اما تنها راه رسیدن به تحقق اقتصاد مقاومتی و ارتقای وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، استفاده از ظرفیت های داخلی است.

 

امام جمعه اراک با بیان اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی دستگاه های اجرایی نسبت به سایر اقشار جامعه وظیفه سنگین تری برعهده دارند و باید در این راستا همه تلاش خود را به کار گیرند، اظهار داشت: تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد ارزش افزوده با ارتقای تولید ناخالص ملی نیازمند طراحی و برنامه ریزی های اساسی و کاربردی است.

 

تکیه بر اقتصاد مقاومتی داخلی و ظرفیت‌های موجود کشور

آيت الله دري نجف آبادي با تأکید بر اینکه همه و همه باید بر اقتصاد مقاومتی داخلی و ظرفیت‌های موجود کشور تکیه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سیر نوسانات اقتصادی ما قبل از مشروطیت همیشه تلخ بوده، باید این مشکل را در کشور مرتفع کنیم.

 

نماينده ولي فقيه در استان مركزي اظهار داشت: متأسفانه امروزه ما از یک کشور تولیدکننده به یک کشور مصرف‌کننده تبدیل شده‌ایم و این درحالی است که ما باید در کشور و استان مرکزی از ظرفیت‌های ملی، منطقه‌ای، استانی، بین‌المللی در دریا و غیر دریا و در مجموع از ظرفیت‌های کشور برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم.

 

آيت الله دري نجف آبادي گفت: امروز تنبلی و تن پروری، اسراف و زیاده روی، فساد و فحشا و حیف و میل کردن منابع سبب شده انرژی کشور نیز هدر رود و کشورهایی مانند چین، ژاپن و کره جنوبی از اقتصاد بهتری نسبت به ما و حتی بسیاری از کشورها برخوردار بوده و به جایگاه‌های بالایی در حوزه اقتصاد جهان دست یابند.

 

تلاش در مسیر قطع وابستگی به کشورهای دیگر

امام جمعه اراک افزود: با وجود اینکه کشوری ثروتمند و دارای منابع نفتی بسیار زیادی هستیم که می‌توانیم به فرآوری این منابع عظیم روی آوریم، اما نتوانسته‌ایم در این زمینه برنامه‌ریزی داشته باشیم و بیشتر به سمت واردات و تولیدات خارج از کشور روی آورده‌ایم

 

آيت الله دري نجف آبادي در ادامه با بیان این که باید همگان در مسیر قطع وابستگی به کشورهای دیگر با جدیت گام بردارند، خاطر نشان کرد: امروز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که وابستگی ما به کشورهای دیگر تشدید شده و باید به سمت بومی کردن و قطع وابستگی اقتصاد کشور پیش برویم.

 

شایان ذکر است، تقویت شورای قرآنی و تشکیل کارگروهی برای پیگیری و تأکیدات شورای فرهنگ عمومی کشور در استان مرکزی از مهم ترین مصوبات این نشست بود./842/202/ب2

ارسال نظرات