۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۴۲۷۴۰۹
مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین:

حضرت علی اکبر بهترین الگو برای جوانان است

مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین حضرت علی اکبر(ع) را بهترین اسوه برای جوانان بر شمرد و گفت: نیاز جوان به داشتن اسوه و الگو امری بدیهی و غیر قابل انکار است به همین جهت بهتر است الگوی جوان، همانند خودش شخصی جوان باشد تا فضایل و کمالات برای او دست یافتنی و موثر باشد.
تصویر ولادت حضرت علی اکبر

طاهره شاکری، مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک به فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، گفت: علی اکبر(ع) جوانی خوش چهره، دلیر و خوش بیان بود.

 

وی افزود: حضرت علی اکبر(ع) از جهت خلق و خو شبیه ترین مردم، به پیامبر(ص) بودند و شجاعت را از جدش امیر مومنان علی(ع) به ارث برده بودند.

 

مدیر مدرسه علمیه کوثر حضرت علی اکبر(ع) را بهترین اسوه برای جوانان بر شمرد و عنوان کرد: نیاز جوان به داشتن اسوه و الگو امری بدیهی و غیر قابل انکار است به همین جهت بهتر است الگوی جوان، همانند خودش شخصی جوان باشد تا فضایل و کمالات برای او دست یافتنی و موثر باشد.

 

شاکری با بیان اینکه دوران جوانی بهار عمر انسان است، ابراز کرد: بسیاری از دستاوردها و موفقیت‌های انسان در دوران جوانی کسب می‌شود و اگر معرفت و درجات معنوی هم باشد انسان در دوران جوانی راحت‌تر می‌تواند به آن دست پیدا کند.

 

وی درباره فضایل حضرت علی اکبر(ع)، گفت: حضرت علی اکبر(ع) در روز عاشورا همراه پدر بودند و آمادگی خود را برای کشته شدن در کنار امام زمان عصر خود بیان کرده و فرمودند: ای پدر هنگامی که بر حق استوار باشیم از مرگ ابایی نداریم.

 

شاکری اضافه کرد: حضرت علی اکبر(ع) نخستین شهید عاشورا از بنی هاشم است ایشان در شجاعت، دلاوری، بصیرت دینی و سیاسی سرآمد جوانان دوران خود بود.

 

مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین، ادامه داد: فضایل حضرت علی اکبر(ع) آنقدر زیاد بود که معاویه او را به سبب آن ویژگی‌ها سزاوار خلافت دانست.

 

وی با بیان اینکه امروز دشمنان با ترویج الگوهای فساد انگیز و شیطانی درصدد گمراه کردن افراد جامعه به ویژه جوانان هستند، ابراز کرد: همه ائمه معصومین(ع) تمام خصلت‌های نیکی را که برای مردم ارزشمند و قابل تحسین است دارا هستند.

 

شاکری خاطرنشان کرد: امید است جوانان درس جوان‌مردى، مقاومت، ايمان و ادب را از حضرت علی اکبر(ع) بیاموزند و در بهار عمرشان خیر دنیا و آخرت را برای خود رقم بزنند./302/813/ب1

ارسال نظرات