۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۴۲۷۱۹۶
استاد حوزه و دانشگاه:

روحانیت مغز متفکر و عامل تداوم انقلاب اسلامی است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: برای مقابله با تهدیدهای نرم دشمن و مقابله با شبیخون فرهنگی باید قدرت نرم انقلاب اسلامی به میدان بیاید، روحانیت و حوزه های علمیه قدرت نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که می توانند تولید اقتدار اسلامی و ملی برای نظام و انقلاب داشته باشند.
روحانیت

حجت الاسلام  باقر ریاضی بخشایش، استاد حوزه و دانشگاه و معاون آموزش مدرسه علمیه طالبیه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب نسبت به تضعیف تفکر انقلابی در حوزه علمیه، گفت: در دهه چهارم انقلاب تهدیدهای نرم بر علیه باورها و ارزش های اسلامی به منظور تغییر رفتار ملت ایران و در نهایت تغییر نظام اسلامی شتاب پیدا کرده است.

 

وی افزود: برای مقابله با تهدیدهای نرم دشمن و مقابله با شبیخون فرهنگی باید قدرت نرم انقلاب اسلامی به میدان بیاید، روحانیت و حوزه های علمیه قدرت نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که می توانند تولید اقتدار اسلامی و ملی برای نظام و انقلاب داشته باشند.

 

این استاد جامعه المصطفی(ص) تبریز با بیان این که حوزه ها و روحانیت مغز متفکر انقلاب اسلامی و چشم بینای آن در حفظ، تعمیق و توسعه باورها و ارزش های اسلامی هستند، ابراز داشت: اگر سازمان روحانیت نسبت به فرهنگ سازی، تمدن سازی و تحول بنیادین بر پایه گفتمان انقلاب اسلامی حرکت کند می تواند تأثیر درجه یک داشته باشد.

 

 وی ادامه داد: همان گونه که انقلاب مولود حوزه است، تداوم انقلاب نیز در سایه حوزه و روحانیت انقلابی محقق می شود، رهبری فرمودند که حوزه های علمیه باید انقلابی بمانند؛ معنای این فرمایش این است که ارزیابی رهبری درباره حوزه ها و روحانیت ایجابی است، یعنی حوزه ها و روحانیت انقلابی هستند و این روحیه انقلابی باید تداوم پیدا کند.

 

 این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که حوزه انقلابی حوزه ای است که تحول گرا باشد، ابراز داشت: مأموریت های حوزه تبلیغ، تحقیق، نظریه پردازی، حضور در عرصه بین الملل و تأمین نیازهای فکری و کادرهای مورد نیاز انقلاب اسلامی جهت تعمیق باورها و ارزش های اسلامی و ترسیم صحیح مناسبات حوزه و روحانیت است.

 

وی جدایی حوزه و روحانیت از انقلاب و نظام اسلامی را سبب به حاشیه رفتن و انزوای حوزه دانست و عنوان کرد: انقلاب و نظام جمهوری اسلامی محصول حوزه های است و حوزه ها نمی توانند نسبت به محصول خود بی تفاوت باشند.

 

معاون آموزش حوزه علمیه طالبیه خاطرنشان کرد: روحانیت منهای حکومت و منهای انقلاب سبب انزوا، ضعف و در نهایت حذف روحانیت اصیل شیعی در دنیای پیچیده کنونی خواهد شد؛ جدایی حوزه ها از نظام و انقلاب به سود حوزه و مکتب اهل بیت(ع) نیست.

 

وی با تأکید بر استقلال حوزه علمیه در عین پیوند با نظام اسلامی، افزود: مناسبات نظام و روحانیت باید به گونه ای تعریف شود که در نهایت نظام به سمت تحقق حاکمیت دین، آرمان ها و ارزش های اسلامی و فقه اهل بیت(ع) حرکت کند و از سویی حوزه های علمیه رشد و پویایی برای تأمین نیازهای اسلامی در سطح بین الملل و داخل و پاسخگویی به نیازهای نظام اسلامی را داشته باشد./854/302/ب2

ارسال نظرات