۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۴۲۶۳۷۰

نشست طلاب و فضلای اردکان برگزار شد

حجت‌الاسلام دهستانی با تأکید بر این‌که عدم تعامل نتیجه‌ای جز دور شدن از اهداف انقلاب نخواهد داشت، گفت: مسؤولان، متولی اجرایی شهر هستند و طلاب و روحانیت هم متولیان فرهنگی شهر؛ طلاب باید با تعامل هرچه بیشتر، برنامه و طرح‌های فرهنگی را به مسؤولان ارائه بدهند و فرماندار و شورای شهر و شهردار نیز حمایت‌های مالی آن را قبول کنند.
جلسه طلاب اردکان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با اعیاد شعبانیه حجت‌الاسلام دهستانی، نماینده طلاب و فضلای حوزه علمیه اردکان در مراسمی که با حضور فرماندار شهرستان اردکان در مجمع طلاب یزد برگزار شد، به ایراد سخن پرداخت.

 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مدیران و محققان جهاد دانشگاهی که فرموده بودند: «نباید گذاشت مراکز مهم علمی کشور گرفتار آسیب‌های ناشی از پیچ‌و‌خم‌های سیاسی و «چپ‌روی‌ها» و «راست‌روی‌ها»ی غلط عرصه سیاسی شود»، گفت: حجت الاسلام سعیدی، نائب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم در جمع طلاب اردکان به این امر اشاره داشت و فرموده بود که باید به جای گفتمان چپ و راست، گفتمان انقلابی و ضد انقلابی مطرح شود.

 

حجت‌الاسلام دهستانی خاطرنشان کرد: این سیاست، امروز در دستور کار مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم قرار دارد و اینجانب نیز به عنوان عضوی از اعضای این مجمع، موظفم این سیاست را اجرا نمایم و از همه افراد و جناح‌ها و سلایق مختلف سیاسی دعوت به همکاری می‌کنم؛ امیدوارم  با اتحاد، همدلی و همزبانی بتوانیم اهداف مقدس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم را تحقق بخشیم.

 

وی با تأکید بر این‌که عدم تعامل نتیجه‌ای جز دور شدن از اهداف انقلاب نخواهد داشت، گفت: مسئولین، متولی اجرایی شهر هستند و طلاب و روحانیت هم متولیان فرهنگی شهر؛ طلاب باید با تعامل هرچه بیشتر، برنامه و طرح‌های فرهنگی را به مسئولین ارائه بدهند و فرماندار و شورای شهر و شهردار نیز حمایت‌های مالی آن را قبول کنند.

 

حجت‌الاسلام دهستانی افزود: امروز از حوزه علمیه که متولی فرهنگی هر شهر هستند، توقع است که امورات اجتماعی و فرهنگی شهر را رتق و فتق کند؛ اگر حوزه علمیه اهداف مبارک و مقدسی که از او انتظار می‌رود، نتواند با برنامه دقیق محقق کند، طبیعی است دیگران عرصه را به دست خواهند گرفت و با حضورشان، جا را برای روحانیت تنگ خواهند کرد.

 

وی ابراز داشت: ما با جمعی از نمایندگان محترم طلاب استان یزد برنامه‌ای را در دست تنظیم داریم تا عرصه‌های مورد انتظار را در قالب طرحی جامع و مشخص دنبال کنیم؛ این برنامه که در قالب «اساسنامه طلاب و فضلای شهرستان اردکان» است، بعد از بررسی و تأیید در مجمع طلاب استان یزد، برای تصویب نهایی به هیأت رئیسه مجمع نمایندگان ارسال خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام دهستانی ابراز داشت: هم‌زمان با بررسی و تأیید این طرح، جلسات متعددی با مسئولین شهر داشتیم و الحمدلله با روی باز استقبال کردند؛ ما خواستیم در اولین اقدام از مسئولین شهر دعوت کنیم و این تعامل را اعلام نماییم و انتظار داریم در مرحله عمل هم شاهد این تعامل باشیم.

 

نماینده طلاب و فضلای طلاب اردکان افزود: همین‌جا از همه گروه‌ها و نشست‌های عمومی طلاب و فضلای اردکان درخواست می‌کنم تا نشست‌های عمومی و گروهی خود را ذیل برنامه مورد نظر و با عنوان کمیسیون‌های مختلف فرهنگی، تبلیغی، پژوهشی و آموزشی سازماندهی کنند.

 

نماینده طلاب و فضلای شهرستان اردکان خاطر نشان کرد: جلسات مختلف طلاب باید بر اساس هدفی مشخص به گونه‌ای ساماندهی شود که اولا از کارهای موازی پرهیز شود و ثانیا کارهایی که تاکنون بر اساس سلایق فردی و شخصی روی زمین مانده و کسی متکفل آن نشده در دستور کار قرار گیرد و ثالثا با گردهم‌آیی این نوع فعالیت‌ها در چارچوب و هدفی مشخص به سازماندهی امور پرداخت.

 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرموده بودند باید در زمان کنونی از میان کارها، سخت ترین آن را انتخاب کرد، خاطر نشان کرد: ما حاضریم این سختی‌ها را به جان بخریم؛ بنابراین از طلاب محترم خواهشمند است جلسات خود را که صرفا یک جلسات عمومی بوده، به صورت تخصصی و در قالب موضوعاتی که در اساسنامه مندرج است تغییر دهند.

 

حجت‌الاسلام دهستانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که وقت زیادی برای امورات طلاب صرف کرده‌ام، گفت: بنده تا کنون برای رتق و فتق امور طلاب، یک ریال از مسئولین دولتی نگرفتم. علمای بنام اردکان هم حمایت معنوی و هم کمک مالی کردند و ما این مبالغ را با سرکشی به طلاب به دست آن‌ها رساندیم.

 

گفتنی است، حسین اسماعیلی فرماندار شهرستان اردکان در این جلسه با اشاره به عامل وحدت در پیشبرد اهداف انقلاب گفت: به تعبیر امام خمینی(ره) وحدتِ بین اقشار مختلف مردم و همچنین بین روحانیت و دانشجوها باعث پیروزی انقلاب شد؛ همچنین این وحدت باعث شد که در جنگ به پیروزی برسیم، امیدواریم با همین وحدت بتوانیم مشکلات فرهنگی شهر و کشور را نیز برطرف کنیم.

 

فرماندار اردکان گفت: در عین حالی که ممکن است یک‌سری اختلاف سلیقه‌ها باشد، اما همه تحت لوای ولایت مطلقه فقیه و معتقد به آن هستیم، و ان شاء الله بتوانیم با این دیدِ منسجم و وحدت‌گرا و با سعی و تلاش، خیلی از مشکلات و مسائل را حل کنیم./845/پ202/س

ارسال نظرات