۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۴۲۶۳۲۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

حل مشکلات اقتصادی کشور در گرو تکیه بر توان و تولیدات داخلی است

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که باید مشکلات اقتصادی کشور را با تکیه بر توان داخلی و حمایت از تولیدات داخلی برطرف کنیم، گفت: نباید کشور را به مصرف کننده کامل تبدیل کنیم چون این مسأله خطرات جبران ناپذیری در آینده برای کشورمان خواهد داشت.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری چهارشنبه شب در دیدار جمعی از مدیران و مسؤولان شهرستان قائمشهر با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بر ضرورت تلاش همگانی به منظور تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال جدید تأکید کرد و گفت: متأسفانه با توجه به تأکیدات رهبری در چند سال اخیر بر توجه به مسأله اقتصاد مقاومتی، اما همچنان شاهد بی توجهی به این موضوع مهم در بدنه دولت هستیم.

 

وی با بیان این که باید مشکلات اقتصادی کشور را با تکیه بر توان داخلی و حمایت از تولیدات داخلی برطرف کنیم، افزود: نباید کشور را به مصرف کننده کامل تبدیل کنیم چون این مسأله خطرات جبران ناپذیری در آینده برای کشورمان خواهد داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بيان اين‌که ائمه اطهار(ع) همواره قناعت، صرفه‌جويي و دوري از اسراف را در زندگي رعايت مي‌کردند تا بتوانند مسائل اقتصادي را مديريت کنند، اظهار کرد: آحاد جامعه نيز با الگوگيري از اين امامان بزرگوار بايد بتوانند امور اقتصادي شان را تقويت کنند.

 

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که امروز کشورمان در عرصه های علمی، صنعتی، نظامی و پزشکی از پیشرفت های قابل توجهی برخوردار است، گفت: نباید این ظرفیت های ارزشمند به بهانه ارتباط با کشورهای خارجی به حال خود رها شوند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که حمایت از تولید کننده ایرانی باید در اولویت برنامه های دولت باشد، تصریح کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که ظرفیت های علمی جوان ایرانی در همه ابعاد به کار گرفته شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که بسیاری از ظرفیت های بالای علمی و خدماتی در کشورمان بدون استفاده مانده است، ادامه داد: دولت باید با شناسایی این ظرفیت ها در جهت احیاء و بهره برداری صحیح آن به منظور رشد و توسعه کشور بهره گیرد.

 

امام جمعه قائمشهر با بیان این که ملت ایران نشان دادند که تحریم ها هیچ تأثیری در روند پیشرفت کشورشان ندارد، گفت: فناروی صلح آمیز هسته ای و همچنین توان نظامی ملت ایران در همان دوران تحریم های فلج کننده آمریکا و همپیمانان غربی اش به دست آمده است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که تحریم های غربی ها زمینه پیشرفت و توسعه کشور را در ابعاد مختلف فراهم کرد، افزود: ملت بزرگ ایران نشان دادند در اوج تحریم ها نیز می توانند تاریخ ساز باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که در هشت سال دفاع مقدس بیش از 40 کشور از صدام حمایت می کردند، گفت: اما ملت ایران تنها با تکیه بر انوار الهی و توان فرزندان این انقلاب توانست در برابر بعثی ها بیاستد و از انقلاب و نظام دفاع کند و پیروز میدان مبارزه شود.

 

وی با تأکید براین که امروز نیز باید مسؤولان تلاش کنند کشور را به سمت خودکفایی هدایت کنند، گفت: ملت بزرگ ایران با این همه ظرفیت های ارزشمند داخلی نباید مصرف کننده کالاهای دیگر کشورها باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به اين‌که مقام معظم رهبري اقتصاد مقاومتي را چند سالی است که مطرح کردند و همواره در سخنرانی های خود نیز به آن اشاره می کنند، تصریح کرد: متأسفانه در سال های اخیر تنها شاهد برخورد شعاری با این موضوع مهم بودیم.

 

وی با تأکید بر این که همه برنامه های کشور در سال جدید باید با محوریت اقتصاد مقاومتی دنبال شود، افزود: تجربه 37 ساله ثابت کرده است که نمی توان به آمریکا و هم پیمانان غربی اش اعتماد کرد به همین دلیل نباید نبض اقتصادی کشورمان را به وعده های پوچ غربی ها گره بزنیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت خدمت بی منت و صادقانه به مردم از سوی مدیران و مسؤولان شهری تأکید کرد و گفت: مسؤولان باید توجه کنند که این فرصت خدمت به مردم همیشه در اختیار آنها نیست و نباید فرصت سوزی کنند.

 

وی در پایان از دو نماینده منتخب مردم در مجلس دهم خواست همدل و همسو باشند و با پیگیری پیشنهادات مدیران دستگاه‌ های اجرایی حق و حقوق شهروندان را میسر سازند./950/202/ب2

ارسال نظرات