۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۴۲۶۱۷۶

داعش نرم‎افزار موبایلی آموزش زبان عربی ویژه کودکان طراحی کرد

گروه تروریستی داعش به تازگی نرم افزار موبایلی با هدف القای افکار تکفیری خود را برای آموزش زبان عربی به کودکان طراحی کرده است.
نرم افزار موبایلی داعش ویژه کودکان

به گزارش خبرگزاری رسا، گروه تروریستی داعش به تازگی نرم افزار موبایلی به نام حروف برای آموزش زبان عربی به کودکان طراحی کرده و قصد دارد که به همراه آموزش زبان، تفکرات تکفیری خود را نیز به کودکان القا کند.

 

نرم افزار آموزش زبان داعش از تصاویر ابزارهای جنگی مانند توپ، تانک و گلوله برای آموزش عربی به کودکان استفاده کرده و ترانه های کودکانه نیز در آن موجود است.

 

کارشناسان مطالعات تروریسم با بررسی نرم افزار حروف به این نتیجه رسیده اند که ترانه های کودکانه موجود در این نرم افزار حاوی بسیاری از کلمات مورد استفاده گروه تکفیری داعش هستند.

 

تیم رسانه ای داعش برنامه آموزش زبان عربی ویژه کودکان را به همراه یک بیانیه مطبوعاتی در کانال این گروه تروریستی در تلگرام و چند سایت دیگر مخصوص اشتراک فایل منتشر کرده است.

 

در این بیانیه مطبوعاتی که به همراه چند عکس از بخش های مختلف برنامه و یک لینک برای دانلود آن منتشر شده آمده است که "این برنامه به بچه شیرها حروف الفبا را آموزش می دهد". گروه داعش همواره اعضای خود را "شیر" و کودکان آنان را "بچه شیر" می خواند.

 

این نخستین برنامه گروه تروریستی داعش است که ویژه کودکان طراحی شده و در تلگرام منتشر می شود.

 

 تلگرام در سال گذشته میلادی اعلام کرده بود که قصد دارد مانع از استفاده داعش از این شبکه اجتماعی شود.

 

ماه نوامبر گذشته نیز تلگرام اعلام کرد که 78 کانال متعلق به داعش یا مرتبط با این گروه تروریستی به 12 زبان زنده دنیا را شناسایی و تعطیل کرده است./990/ب902/د

ارسال نظرات