۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۴۲۶۱۴۶
آیت‌الله مقتدایی مطرح کرد؛

ضرورت حضور طلاب در عرصه‌های ورزشی/ حوزه افسرده، مرده است

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در همایش تجلیل از برترین های جشنواره فرهنگی و ورزشی طلاب حوزه علمیه استان قم، ورزش را یکی از عوامل مهم در نشاط و شادابی حوزه دانست و بر حضور طلاب جوان در این عرصه بسیار تاکید کرد.
مرتضی مقتدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور، سه شنبه 21 اردیبهشت ماه در همایش تجلیل از برترین های جشنواره فرهنگی و ورزشی طلاب حوزه علمیه استان قم، با تقدیر و تجلیل از دست اندرکاران این جشنواره این مراسم را بسیار مفید و اثر گذار خواند.

 

وی که در سالن همایش های مدرسه علمیه معصومیه و در جمع طلاب ورزشکار سخن می گفت، توجه به امر ورزش را در حوزه های علمیه بسیار مهم برشمرد و اظهار داشت: ورزش یکی از امور مهم در حوزه عملیه به شمار می آید و سبب نشاط و شادابی طلاب می شود و  وقتی طلبه چنین آمادگی جسمی داشته باشد برای فراگیری تحصیل و تدریس موفقیت بیشتری بدست خواهد آورد.

 

آیت الله مقتدایی، تصریح کرد: اگر طلاب به ورزش اهمیت ندهند، افسرده می شوند و اگر حوزه افسرده شد آن حوزه مرده است. زیرا نشاط جسمی و آمادگی کامل باعث می شود تا طلبه به پای درس استاد حاضر شود و اگر توان جسمی نداشته باشد از تحصیل و تدریس محروم می ماند.

 

وی بر داشتن روحیه نشاط و شادابی به همراه ورزش در حوزه های علمیه تأکید کرد و این امر را تنها منحصر به دوران جوانی نخواند و گفت: همه گروه های و سطوح علمی حوزه نیاز به ورزش دارند، استادان، طلاب و مراجع تقلید نیز باید به ورزش بپردازند، زیرا ورزش در همه این بخش های تاثیر گذار است.

 

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: ورزش می تواند یکی از عوامل مهم در ارتقای سطح علمی طلاب و استادان حوزه باشد و سبب شود تا رشد و بالندگی بیشتری در حوزه ایجاد شود.

 

وی در پایان گفت: کسانیکه ورزش را کنار بزنند، نشاط و شادابی جسمی و روحی را از دست می دهند، زیرا بر اثر ورزش ضعف و کسالت کنار می رود و شادابی و فراگیری علوم بیشتر برای طلاب ایجاد می شود که نمونه های زیادی داریم که بر اثر ورزش به موفقیت رسیده اند./917/پ202/ی

ارسال نظرات