۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۶
کد خبر: ۴۲۵۸۲۵
مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی:

گاهی مدیر یک انتشارات انقلابی محسوب می‌شود اما خروجی‌های آن انقلابی نیست

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی گفت: انقلابی بودن و عمل کردن در هر حوزه‌ای زیر ساختش عقلانیت و معنویت است که نشات گرفته از مکتب اسلام است، و هرکسی که ذیل این برنامه حرکت کند انتشارات انقلابی است.
ناشر انقلابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، احمد عطائي مسؤول موسسه فرهنگي هنري قدر و ولايت بعداظهر امروز در سلسله نشست تبيين روحیه انقلابی در حوزه فرهنگ كه در نمايشگاه شهر آفتاب سالن ياس برگزار شد با اشاره به اينكه أهل بيت علیهم السلام ناشرين زندگي خوب بين مردم بودند اظهار داشت: نشر به معناي انتشار حق و حقيقت در دنيا است، اين نشر در ساحت مقدس أهل بيت علیهم السلام اختصاص يافته و به عنوان وظایف آنها بوده است.

 

وي در ادامه با بيان اينكه اگر انقلاب اسلامي را از سوي خدا نعمتي بدانيم و بايد آن را نشر دهيم خاطرنشان كرد: ما به عنوان يك وظيفه مهم بايد انقلابي گري را نشر دهيم و در آن به دنبال منافع مالي نباشيم چون نشر انقلابي از منافع خودش مي‌گذرد و بيشتر به دنبال نيازهاي جامعه است، در دعاها نيز از معارف ائمه علیهم السلام بر مي‌آيد كه وظيفه نشر را بر عهده داشتند و انتشارات انقلابي نيز اين وظيفه را بايد داشته باشد.

 

مسؤول موسسه فرهنگي هنري قدر و ولايت در ادامه افزود: صفت انقلابي بايد به رفتار مردم جهت بدهد، وقتی رهبر معظم کشور می‌گویند من انقلابی‌ام این مفهوم در ذهن ما شکل می‌گیرد که ایشان ضد استکبار و دلسوز کشور هستند یا در مواردی که خط امام راحل را مطرح می‌کنیم منظور این است که ایشان در سیاست داخلی و خارجی چه تصمیمات و نظراتی داشته‌اند.

 

عطائی با اشاره به اینکه سخنان رهبری در مورد ناشرین را در بیست صفحه منتشر کردیم یادآور شد: سخنان رهبری چاپ شد و اگر به آن عمل شود در راستای انقلابی بودن عمل کرده‌ایم، اما آنچه مهم است اینکه در عرصه ناشرین انقلابی خوب عمل نکرده‌ایم.

 

وی در پایان گفت: حضرت آفا به سبک زندگی براساس زندگی اسلامی تاکید زیادی دارد پس ناشرین هم باید از این سبک زندگی پیروی کنند، الگوهای بارز انقلابی امام راحل و رهبری عزیز هستند که انصافا چیزی در این زمینه کم نگذاشتند.

 

خیلی از انقلابی‌ها گاهی آنجور که انقلاب می‌خواهد عمل نمی‌کنند

در ادامه این نشست میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن شاخصه‌هایی دارد که قابل بحث است اظهار داشت: انقلابی بودن و عمل کردن در هر حوزه‌ای زیر ساختش عقلانیت و معنویت است که نشات گرفته از مکتب اسلام است، و هرکسی که ذیل این برنامه حرکت کند انتشارات انقلابی است.

 

وی در ادامه افزود: عمل انقلابی شامل هزینه‌هایی است که اگر پرداخت شود پابرجا می‌ماند، خیلی از انقلابی‌ها گاهی آنجور که انقلاب می‌خواهد عمل نمی‌کنند، گاهی مدیر یک انتشارات انقلابی محسوب می‌شود اما خروجی‌های آن انقلابی نیست این بدین معنا است که گاهی طرف انقلابی به دلیل رعایت نکردن حقوق دیگران بی تعهدی از جانبش سر می‌زند و عنصر انقلابی را خراب می‌کند.

 

نیلی با اشاره به اینکه انتشارات انقلابی خود را نسبت به دین متعهد می‌داند خاطرنشان کرد: گاهی به واسطه برخی حمایت‌ها و فشارها از بخش دولتی نمی‌توان چارچوب‌ها را درست چید اما باید نسبت به جامعه تعهد داشت زیرا یک ناشر نمی‌تواند نسبت به مشتری خود بی‌تفاوت باشد، ناشری که فقط صرف درآمدزایی فعالیت کند تمام هدف را زیر پا گذاشته است.

 

مدیرعامل مجمع ناشران انقاب اسلامی با بیان اینکه کلمه انقلاب اسلامی ادامه اسلام ناب است یادآور شد: دولت اسلامی نرم افزار اداره کشور را در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و.. را در مکتب اهل بیت علیهم السلام نه استانداردهای شرک‌ آلود دارد، ما ناشرین انقلابی اگر بخواهیم حرکت درستی انجام بدهیم نگاه تمدنی ما باید در مسیر تشکیل دولت اسلامی باشد پس باید تلاش کنیم گفتمان دنیای اسلامی شکل بگیرد.

 

وی در پایان گفت: ما برای پیشرفت نباید دست به دامن قدرت‌های خارجی بشویم، ما اگر پیشرفت خود را در دست خارجی‌ها ببینیم دچار انحطاط شده‌ایم، رسالت انتشارات انقلابی این است که آگاهی لازم را برای مردم به وجود آورد./816/پ202/ق

ارسال نظرات