۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۴۲۵۷۶۱
آیت الله آل هاشم:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند حرکت همگانی است

امام جمعه موقت تبریز با بیان این که تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند حرکت همگانی است، گفت: عمل به خواسته ولی امر مسلمین جهان بر همگان واجب و تکلیف سیاسی است، از آن جهت که دشمن از این مسیر می خواهد به انقلاب ضربه وارد کند.
آیت الله آل هاشم

آیت الله سید محمد تقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر فرزانه انقلاب به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اظهار داشت: نامگذاری های هر ساله از سوی رهبر معظم انقلاب با توجه به نیاز روز کشور صورت می گیرد و این نشان از درایت و مدیریت ایشان دارد.

 

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید در اولویت همه برنامه های سال جدید قرار گیرد، ابراز داشت: همه متولیان امر فرهنگ، از صدا و سیما گرفته تا اهالی رسانه، ارشاد، شورای فرهنگ عمومی و متولیان امر اقتصاد و تولید، باید وارد میدان شوند تا اقتصاد مقاومتی مطالبه عمومی شود.

 

امام جمعه موقت تبریز افزود: اگر می گوییم همه دستگاه های دولتی و عموم مردم باید با تمام توان وارد میدان شوند، به آن خاطر است که هم تکلیف شرعی است چرا که عمل به خواسته ولی امر مسلمین جهان بر همگان واجب است و هم تکلیف سیاسی است، از آن جهت که دشمن از این مسیر می خواهد به انقلاب ضربه وارد کند.

 

وی برنامه ریزی برای تولید و مصرف داخلی را از نیازهای امروز جامعه برشمرد و افزود: حکم رهبر معظم انقلاب در مورد ضرورت مصرف کالاهای داخلی و دست رد به کالاهای خارجی زدن، کمتر از حکم و فتوای میرزای شیرازی نیست که همگان مؤظف به اجرای آن هستند.

 

آیت الله آل هاشم با اشاره به این که اگر می خواهیم روی پای خود بایستیم، باید کالای داخلی مصرف کنیم، خاطرنشان کرد: راز استقلال مملکت، تکیه به تولیدات داخلی است، البته تولید کنندگان نیز باید کیفیت کالاهای خود را بالا ببرند.

 

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، افزود: باید این فرهنگ عمومی شود که مردم خود به سمت اقتصاد مقاومتی بروند و راز تحقق این مهم در سایه همکاری همگانی در سایه رهنمود های رهبر معظم انقلاب است.

 

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به این که اقتصاد، با اصل نظام فرهنگی گره خورده است، بیان داشت: اقتصاد مقاومتی خود نوعی فرهنگ سازی است، مسؤولان با جدی گرفتن شاخصه های اقتصاد مقاومتی می توانند در مسیر فرهنگ سازی حرکت کنند.

 

وی با اشاره به این که در سال های گذشته در مورد اقتصاد و به ویژه اقتصاد مقاومتی خوب حرف زده شده است، ابراز داشت: باید از حرف زدن و سخنرانی و برگزاری سمینار و همایش عبور کنیم و مردانه وارد عمل شویم و این تنها راه تحقق اقتصاد مقاومتی است./854/302/ب2

ارسال نظرات