۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۴۲۵۴۳۱
استاد حوزه علمیه خراسان:

اتحاد مسلمانان در زیر بیرق ولایت حقه، مانع از آسیب دشمنان خواهد شد

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان در بیان وحدت مسلمانان، گفت: اگر تمام مسلمانان یکپارچه در زیر بیرق ولایت حقه باشند دشمن هیچگونه آسیبی به آنان وارد نخواهد کرد.
ضیایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ضیایی، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان امروز در ادامه سلسله مباحث تهذیب نفس یا مدیریت بر خویشتن از کتاب وسایل الشیعه جلد پانزدهم، در جمع طلاب مدرسه آیت الله خویی در باب برکت، ابراز کرد: امام صادق (ع) می فرمایند «در دنیا سستی نکن، عمل داشته باش، اگر عمل خوب داشته باشی دنیای تو ممدوح است و اگر عملت بد باشد دنیایت مذموم؛ به خاطر اعمال خوب دچار کبر و خودبینی نشو چون خداست که به کارهای خوب و ممدوح برکت می دهد.»

 

وی در توضیح حدیث دیگر از امام صادق(ع) درباره برکت، بیان کرد: «از برادران دینی خود زیاد انتخاب کنید چون هر برادر مؤمنت دعای مستجاب دارد»، دشمن هم در خانواده و در سطح بالاتر بین مسلمانان تفرقه ایجاد کرده است و اگر تمام مسلمانان یکپارچه در زیر بیرق ولایت حقه قرار گیرند، هیچ گونه آسیبی به آنان وارد نخواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی با بیان این که مؤمن در روز قیامت برادر مؤمنش را شفاعت می کند، تصریح کرد: طبق روایات، مؤمن خود مایه برکت مؤمن دیگر است، چون همیشه نیتش خیر بوده و فعل خیر از او سر می زند و از بدی و سوء رفتار به دور است.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان مؤمن را همیشه حجت، دلیل و برهان برای خدا، حکم خدا و اتمام حجت بر علیه دشمنان دانست و خاطرنشان کرد:  برکت مؤمن به زمان و مکان وابسته نیست یعنی هم در این دنیا، همین در برزخ و هم در قیامت، مایه برکت و خیر خواهد بود چه از او توقع داشته باشید چه نداشته باشید.

 

وی با تأکید بر این که مؤمن اتمام حجت بر علیه کافر است، گفت: آیا حجت، دیپلماسی، مذاکره و خواهش دارد؟ مؤمن اتمام حجت بر کافر دارد، نظیر اتمام حجت امام حسین(ع) بر ابن زیاد و یزید و شمر؛ یعنی ای ظالمین حق مسلمانان را نخورید و به آنان ظلم نکنید؛ پس باید با دشمنان اسلام این گونه صحبت کرد تا به زندگی خود و مسلمانان برکت بیاید.

 

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی یکی از علائم عمومی آخر الزمان را مقدم شمردن رضایت کافر بر رضایت مؤمن عنوان و ابراز کرد: در آخرالزمان شخص وادی های زیادی می رود تا کسب روزی کند در صورتی که خدا روزیش را آن وادی ها قرار نداده است؛ اگر در دیپلماسی به فکر رضایت کافر باشیم تا چیزی از آنان نصیب ما شود بدانید که این گونه نیست و نخواهد شد.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: دشمنان ما کاپیتالیسم یا کمونیسم هستند که این دنیا را بهشت خود می دانند و دنیایشان مذموم است وقتی حرف از دنیای ممدوح می زنیم نمی توانند آن را درک و تصور کنند ولی کسانی که در دنیای ممدوح قرار دارند نباید به خاطر پول از دنیای ممدوح خارج و به دنیای مذموم وارد شوند.

 

وی در پایان به بیان معنای لغوی زهد پرداخت و ابراز کرد: زهد به معنی عدم شوق و رغبت به چیزی که دست یافته(عدم دلبستگی) و در معنای اصطلاحی، ضد تعلق به دنیا است؛ وقتی تعلق به دنیا وجود دارد، بالفعل در دنیای مذموم قرار دارد و حب دنیا سرآمد هر خطا است؛ و کسی که بالفعل حب دنیا دارد بالفعل زهد در دنیا ندارد./861/202/ب2

ارسال نظرات