۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۴۲۵۲۸۵
نماینده طلاب و فضلای اردکان مطرح کرد؛

شهدای مدافع حرم ادامه‌دهنده راه شهدای هشت سال دفاع مقدس

نماینده طلاب و فضلای شهرستان اردکان گفت: ممکن است شرایط جامعه به گونه‌ای باشد که آب و خاک یک کشور مورد تجاوز دشمن قرار گیرد، اما گاهی تهاجم دشمن سطح وسیعی را تحت پوشش قرار می‌دهد و می‌خواهد مبانی عقیدتی جریان حق را با تهاجم نظامی درهم شکند؛ شهدای مدافع حرم از این ویژگی برخوردارند که از مرزهای کشور خود عبور کردند و میدان وسیع‌تری را برگزیدند و إن شاءالله از پاداش بیشتری برخوردار خواهند شد.
حجت‌الاسلام دهستانی

حجت الاسلام دهستانی، نماینده مجمع طلاب و فضلای شهرستان اردکان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره تبیین مقام شهدا گفت: در روایات ما کسی که در راه حفظ جان، مال و ناموس خود و جامعه کشته می‌شود، شهید می‌گویند؛ اما افرادی که در راه تشکیل حکومت اسلامی و استقرار آن به درجه رفیع شهادت نائل می‌شوند، با دیگر شهدا تفاوت زیادی دارند؛ زیرا این شهدا با خون خود باعث استقرار ارزش‌های دینی و دمیده شدن حیات معنوی در کالبد جامعه می‌شوند.

 

وی افزود: این‌ شهدا علاوه بر این‌که خود به کمال رسید‌اند، زمینه دستگیری افراد دیگر را نیز فراهم می‌کنند و جامعه را به تعالی سوق می‌دهند.

 

حجت‌الاسلام دهستانی، تفاوت درجه شهدا را به میزان تأثیرگذاری‌شان در جامعه عنوان کرد و افزود: ممکن است شرایط جامعه به گونه‌ای باشد که آب و خاک یک کشور مورد تجاوز دشمن قرار گیرد، اما گاهی تهاجم دشمن سطح وسیعی را زیر پوشش قرار می‌دهد و می‌خواهد مبانی عقیدتی جریان حق را با تهاجم نظامی درهم شکند.

 

وی افزود: در چنین شرایطی طبیعی است این نوع مبارزه، هم از لحاظ عقیدتی، هم از لحاظ فکری و هم از لحاظ منطقه‌ای وسعت بیشتری را شامل می‌شود و شهدایی که در این مبارزه جان‌فشانی می‌کنند از وسعت اثرگذاری بیشتری برخوردار هستند و همین باعث می‌شود که درجات قرب و تعالی آن‌ها افزوده گردد.

 

نماینده مجمع طلاب و فضلای اردکان خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم از این ویژگی برخوردارند که از مرزهای کشور خود عبور کردند و میدان وسیع‌تری را برگزیدند و إن شاءالله از پاداش بیشتری برخوردار خواهند شد.

 

وی اظهار داشت: گسترش وسعت مبارزه به دلیل گسترش انقلاب اسلامی و صدور مبانی اعتقادی و فکری این نظامِ مستحکم در منطقه و به تبع آن در جهان غرب است و غرب بر خلاف مبانی دموکراتیک خود مجبور شده است حملات نظامی به راه بیندازد و  به خوبی دریافته است اگر این روند ادامه یابد و دست انقلاب اسلامی باز بماند، منجر به حذف اندیشه‌های لیبرال دموکراسیِ غربی خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام دهستانی افزود: باغ موزه دفاع مقدس با به صحنه‌کشیدن حوادث جنگ و نشان دادن آثار آن در جهان اسلام و غرب، بازدیدکنندگان را به این باور می‌رساند که خون شهدای مدافع حرم در دنیا مؤثر خواهد افتاد و بابی را که شهدای هشت سال دفاع مقدس در مسیر شهادت بازکردند را بیش از پیش ادامه خواهند داد.

 

گفتنی است، نماینده محترم طلاب و فضلای شهرستان اردکان به مناسبت عید سعید مبعث، جهت ترویج روحیه‌ شهادت‌طلبی، برای خانواده‌های طلاب اردوی زیارتیِ باغ موزه دفاع مقدس برگزار کرد؛ از دیگر برنامه‌های این اردو زیارت حضرت عبدالعظیم و مرقد مطهر امام راحل(ره) بود که مورد استقبال خانواده‌های طلاب قرار گرفت./845/ت302/س

ارسال نظرات