۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۴۲۵۱۳۸
یکی از روحانیان لبنان:

اخذ ویزای آمریکا برای تبلیغ غیرممکن شده است

رییس شورای اداری تجمع علمای مسلمان لبنان نسبت به وضع مسلمانان ساکن آمریکا در قبال ممنوعیت سفر مبلغان به این کشور ابراز نگرانی کرد.
شیخ حسان عبدالله رییس شورای اداری تجمع علمای مسلمان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حسان عبدالله رییس هیأت اداری تجمع علمای مسلمان لبنان در مراسم سالروز معراج پیامبر اکرم(ص) که از سوی این تجمع برگزار شد، گفت: معراج پیامبر اکرم(ص) نشان دهنده اهمیت قدس شریف است چرا که خداوند می توانست معراج ایشان را از مکه مکرمه یا مدینه منوره صورت دهد.

 

وی با اشاره به اینکه مسجد الاقصی قبله اول مسلمانان است، افزود: اگر آزادی مسجد الاقصی از اولویت های ما نباشد، به صراط مستقیم رهنمود نخواهیم شد. نزاع در جهان عرب با هدف دور کردن مسلمانان از جنگ با دشمن صهیونیستی رخ می دهد. تلاش فراوانی برای توقف این نزاع انجام داده و می دهیم اما برخی هیچ هدفی جز نابودی مقاومت اسلامی دنبال نمی کنند.

 

شیخ حسان عبدالله، اسلام و دعوت اسلامی را در معرض خطر دانست و تصریح کرد: دیدگاه مسلمانان در غرب نسبت به اسلام تغییر یافته و به سمت منفی گام برمی دارد به گونه ای که برخی سیاستمداران آلمانی و فرانسوی می گوید ساخت مساجد در اروپا تهدیدی برای امنیت این جوامع است. سفر مبلغان به آمریکا و کانادا تقریبا غیرممکن شده و دیگر نمی توانیم ویزای این کشورها را جهت تبلیغ بگیریم.

 

این روحانی لبنانی نسبت به سرنوشت مسلمانان ساکن اروپا در قبال ممنوعیت تبلیغ اسلام ابراز نگرانی کرد و ادامه داد که ما وارد جنگ واقعی شده ایم و ایمان و عقیده در معرض خطر قرار گرفته است.

 

گفتنی است درباره تاريخ معراج پيامبر (ص)  اقوال مختلفی وجود دارد، بعضی گفته ‌اند در شب هفدهم يا بيست و يكم ماه مبارک رمضان شش ماه پيش از هجرت واقع شده‌، برخی گفته‌اند كه در ماه ربيع‌الاول دو سال بعد از بعثت بوده است‌، بعضی هم بيست و هفتم ماه رجب سال دوم هجرت ذكر كرده ‌اند./980/ب902/د

ارسال نظرات