۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۴۲۵۱۲۷
معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی:

وحدت از پيام هاي مهم بعثت است

معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: یکی از پیام های بعثت مسأله اتحاد و اتفاق است چرا كه در بين اقوام و مذاهب مختلف رسول خدا به عنوان فرستاده و نبي خدا است.
بعثت

حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به اهمیت روز مبعث، اظهار داشت: از ابعاد و زوایای مختلف به قضیه بعثت می توان نگریست، با طلوع بعثت و انتخاب پیامبر خدا به رسالت، رحمت خدا بر مردم آغاز شد.

 

وی افزود: بعثت روز رهایی از چنگال شیطان، روز نجات از ابلیس و پناه بردن به خداوند متعال، خروج از ظلمت نفس و پرواز به سوی نورانیت، حرکت به سوی کمالات، حرکت به سوی اخلاق الهی یعنی حرکت جامعه اجتماعی بشر به سوی اخلاق الهی و محمدی است.

 

معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: پیامبر اکرم (ص)  فرموده اند "إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ" من مبعوث شدم تا مکارم اخلاقی را برای مردم كامل و تمام کنم.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به سوره مبارکه آل عمران آیه 164، تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم بحث بعثت را با لفظ منت بیان می کند، به خاطر بزرگ بودن این نعمت الهی چرا که هیچ نعمتی در قرآن کریم با منت بیان نشده مگر نعمت فرستادن پیامبر، هادی و راهنما.

 

وی ادامه داد: هدف از بعثت رسول خدا سه مسأله است، تلاوت آیات الهی، تزکیه و تربیت انسان ها و تعلیم علم و حکمت چرا که ابتدا مردم را تربیت کند و در پرتو تربیت مردم را تعلیم کند "یزکیهم و یعلمهم الکتاب و حکمة" که این عالی ترین هدف رسول خدا و بعثت است.

 

حجت الاسلام ارشاد با اشاره به آخر آیه 164 سوره آل عمران "وَإِن كَانُوا مِن قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُّبِينٍ"، اظهار داشت: حضرت محمد(ص) برای نجات مردم از جهالت به ویژه جهالت گناه و هواهای نفسانی به پیامبری رسید.

 

وی با اشاره به آیه 36 سوره نحل، اضافه کرد: خدای متعال در این آیه در مورد بعثت پیامبر و رسول خدا می فرماید: ما برای هر امتی پیامبری مبعوث کردیم چرا که خدا را عبادت کرده و از طواغیت دوری کنند.

 

جایگاه دین اسلام به عنوان آخرین دین الهی

معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به آیه سوم سوره مائده "الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتي وَ رَضيتُ لَكُمُ الْإِسْلامَ ديناً" اظهار داشت: آخرین دین، کامل ترین دین و قانون اساسی تربیت انسانی تا دامنه قیامت است که تمام نیازمندی ها را تکمیل می کند.

 

وي با بيان اين كه دين اسلام به عنوان آخرین دین تمام برنامه های سعادت بشری را تبیین کرده است، افزود: با توجه به این که دین اسلام به ویژه تشیع با فقه پویا و برنامه های مختلف برای دنیا و آخرت انسان کامل ترین دین است و برای تمام زمان های بشر از حیث رهبری، احکام و معارف دین، عرفان و نیازمندی انسان و تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی برنامه دارد و نیازمندی آن ها را تأمین می کند.

 

اتحاد و اتفاق يكي از پيام هاي بعثت پيامبر است

حجت الاسلام ارشاد با اشاره به اين كه اتحاد و اتفاق يكي از پيام هاي بعثت پيامبر اكرم (ص) است، تصريح كرد: در بين اقوام و مذاهب مختلف رسول خدا به عنوان فرستاده و نبي خدا است.

 

وي ادامه داد: در سازمان کنفرانس اسلامی پیامبر خدا برای تمامی کشورها پذیرفته شده و به عنوان نماد اسلام است و بیش از یک میلیارد انسان مرید رسول خدا هستند.

 

استاد حوزه علميه اظهار داشت: پيامبر خدا خود عامل وحدت است و امروزه هدف دشمن از بين بردن اتحاد و ایجاد تفرقه بین مسلمانان، اقوام و مذاهب مختلف است.

 

معاون تهذيب آذربايجان غربي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري، گفت: بین مسلمانان نبايد بحث شیعه و سنی، طوایف و قومیت ها مطرح باشد چرا كه اين خواسته دشمن است و امروز بیشتر از هر چیز نیاز به اتحاد و پافشاري در اشتراکات مذهبی است تا بتوانیم در مقابل دشمنان بایستیم./302/1301/ب1

ارسال نظرات