۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۴۲۵۱۲۰
نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین:

حوزه انقلابی تحول گرا است

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه جریانهای سکولار در حوزه‌ برای جدایی دین از حکومت نفوذ کرده‌اند، گفت: مدیران و علمای حوزه‌ها باید مراقب جریانهای سکولار باشند و اجازه ندهند دشمنان و توطئه‌های آنها در حوزه نفوذ پیدا کند.
نفوذ آمریکا حوزه علمیه

حجت الاسلام حسین حیدری نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، ارتباط بین حوزه و نظام را یک ارتباط عمیق نامید و گفت: اگر بخواهیم یک نظام اسلامی داشته باشیم و مبانی و شکل آن را تعریف کنیم نیازمند مبانی فکری حوزه هستیم.

 

وی در ادامه افزود: حوزه‌های علمیه برای بالندگی و تربیت جامعه نیازمند حکومت اسلامی هستند و حوزه‌ها در سایه حکومت اسلامی معارف دین را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

 

استاد دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه جریانهای سکولار در حوزه‌ برای جدایی دین از حکومت نفوذ کرده‌اند، ابراز کرد: مدیران و علمای حوزه‌ها باید مراقب جریانهای سکولار باشند و اجازه ندهند دشمنان و توطئه‌های آنها در حوزه نفوذ پیدا کند.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: حوزه‌ها باید انقلابی بمانند، جریان سکولار می‌خواهد حوزه در امور اجرایی، حکومتی و سیاسی مردم دخالتی نداشته باشد و با این کار از تحقق ظهور جلوگیری می‌کنند.

 

حجت الاسلام حیدری به دیدگاه متفکران غربی اشاره و اظهار کرد: اگر دیدگاه و تفکرات غربی‌‌‌‌ها رشد و قدرت بگیرد خطر جدی حکومت دینی را تهدید خواهد کرد.

 

وی تصریح کرد: اصول ثابت در حوزه‌ها سبب پویایی در بین روحانیان می‌شود، حوزه باید امکان به روز شدن را داشته باشد تا مردم از نظریه‌ها و دیدگاه های اسلام بهره مند شوند، حوزه انقلابی حوزه تحول گراست اما باید یک ممیز بین تحول، تحجر و انحراف تصور کنیم.

 

استاد دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: حوزه تحجرگرا، تجدد را نمی‌پذیرد و حوزه انحرافی، انحراف گراست و خود را از نظام ثابت فکری و اصول حوزوی منفک می‌کند و یک حوزه غرب زده است.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، مطرح کردن حکومت آخوندی از طرف دشمنان را تخریب حکومت دینی و نظام اسلامی دانست و بیان کرد: این نامگذاری برای تضعیف نظام است و اگر روحانیان در مجموعه حکومتی قرار می‌گیرند به دستور نظام اسلامی است و مردم باید از کسانی که شایستگی دارند اطاعت کنند.

 

حجت الاسلام حیدری در پایان گفت: طلبه تراز اسلامی باید ویژگی‌های امام (ره) را داشته باشد و مانند ایشان یک آزاده تحول گرا و به شرایط زمان و مکان آشنایی داشته باشد و هرگز در برابر ظلم ساکت ننشیند./302/838/ب1

ارسال نظرات