۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۴۲۵۱۱۵
حجت الاسلام رفیعی هشدار داد؛

جشن‌های نیمه شعبان به گناه آلوده نشود

حجت الاسلام رفیعی خطاب به جامعه فرهنگی، گفت: با توجه به نزدیک شدن نیمه شعبان، برای جلوگیری از آمیخته شدن این روز با معصیت برنامه ریزی معنوی داشته و نگذاریم به ناهنجاری در جامعه مبدل شود.
حجت الاسلام رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ناصر رفیعی امروز در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) با اشاره به این که نیمه شعبان نزدیک است، متذکر شد: اگر این روز را با معنویت همراه نکنیم با معصیت آمیخته می شود از طریق آهنگ های شاد مبتذل و اختلاط زن و مرد، بنا نیست نیمه شعبان به ناهنجاری در جامعه تبدیل شود.

 

وی با تأکید بر این که برای این روز برنامه ریزی معنوی داشته باشیم، بیان کرد: آیات و روایات را به صورت تابلو در آوریم، سی دی های مذهبی و کتاب های مفید به مردم عرضه کنیم، حواسمان جمع باشد اگر فعالان و جامعه فرهنگی کار نکند به دلیل تمایل افراد به جنبه های منفی این امر را دشمن از ما می گیرد.

 

پی بردن غرب به صیانت خانواده

حجت الاسلام رفیعی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که خداوند ما را از فحشا نهی کرده است، اظهار کرد: عوامل فحشا تفاوتی ندارد چه زبان باشد چه فضای مجازی و غیره، در نهایت سبب از هم پاشیدگی کانون خانواده و بالا رفتن آمار طلاق می شود، فحشا و دسترسی آسان به مسائل جنسی تمایل به ازدواج را پایین می آورد.

 

کارشناس دینی رسانه ملی افزود: امروز اروپایی ها خود به این نتایج رسیده و حال برای از بین رفتن صیانت خانواده های ما، مسلمانان را گرفتار این مسائل کرده است، چه زنان و مردان متأهلی که گرفتار فضاهای مجازی تلگرام، وایبر، فیس بوک و امثال آن شده اند.

 

وی تصریح کرد: براساس گزارشی در یکی از روزنامه های کشور، سال گذشته آمار طلاق در خراسان رضوی 30 درصد و کل کشور 22 درصد بوده است؛ یعنی از هر سه ازدواج، یک مورد منجر به طلاق شده است.

 

مظلومیت دین

حجت الاسلام رفیعی بیان کرد: از دین مظلوم تر سراغی ندارم زیرا هر کسی به خود اجازه اظهار نظر در احکام می دهند حتی علما درباره فلسفه احکام چندان کتاب ننوشته اند، چرایی هر چیز از جمله شکسته بودن نماز مسافر، هفت مرتبه سنگ زدن یا هفت دور چرخیدن دور کعبه به طور مسلم دارای حکمت است، اما این حکمت و علت دستاویز برخی نیست که حلال را حرام و حرام را حلال کنند.

 

وی ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) با آمدنش بار خرافات، باورهای غلط، جهل و اعتقادات که بر دوش مردم سنگینی می کرد، همچنین تقیّدهای بی مورد را از میان برداشت.

 

کارشناس دینی رسانه ملی ابراز کرد: متأسفانه با وجود تأکید قرآن کریم بر علم و آگاهی که کلمه علم 779 مرتبه در آن تکرار شده است، برخی برای گشایش امور زندگی خود به خرافات روی می آورند.

 

وظایف ما در قبال پیامبر

وی با تأکید بر توجه به مطالبات پیامبر اکرم(ص) از ما، عنوان کرد: ما چهار وظیفه در مقابل نبی مکرم اسلام داریم؛ اول این که به ایشان ایمان آوریم البته به تمام آنچه که پیامبر(ص) آورده به طور کامل باید ایمان داشت و سلیقه ای برخورد نکرد.

 

کارشناس برنامه تلویزیونی سمت خدا افزود: دوم پیامبر(ص) را احترام کنیم با روش های گوناگون؛ نام گذاری فرزندان به نام ایشان و اهل بیشان، برپایی مراسم های معنوی متعدد و فرستادن صلوات هنگامی که نام ایشان برئه می شود.

 

وی با اشاره به این که یاری کننده نبی مکرم اسلام (ص) باشیم، ابراز کرد: یاری خدا و رسولش به اعمال ما بستگی دارد؛ بانوان با رعایت حجاب، شاعران با شعار خود، امام راحل با انقلاب اسلامی، جوانان با ازدواج به موقع و پیشه کردن تقوا ناصر و یاری کننده رسول اکرم(ص) هستند.

 

حجت الاسلام رفیعی با بیان ان که چهارمین وظیفه تبعیت از قرآن کریم است، افزود: تأمل در قرآن و تبعیت از آن غیر از قرائت آن است؛ غیبت نکردن، تجسس نکردن در زندگی دیگران، نریختن آبروی مردم، سخن چینی و دروغ نگفتن مصادیقی از تبعیت قرآن است./202/1308/ب1

ارسال نظرات