۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۴۲۵۱۱۳
مشاور استاندار قزوین در امور روحانیت:

تبلیغ رسالت نبوی وظیفه طلاب است

حجت الاسلام قائد امینی رسالت طلاب و حوزویان را تبلیغ رسالت نبوی دانست و گفت: گنج‌های نهفته در خزائن نبوی، قرآن و سبک زندگی پیامبر(ص) بسیار است که علما باید آن را به زبان روز در ‌آورده و به برای مردم تبیین کنند.
حجت الاسلام مجتبی قائد امینی

حجت الاسلام مجتبی قائد امینی مشاور استاندار قزوین در امور روحانیت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با بیان اینکه خداوند به بندگان خود نعمت عطا کرده و اشرف مخلوقات را برای راهنمایی و هدایت مردم فرستاده است، ابراز کرد: خداوند کامل ترین دین و قرآن را از سوی آخرین پیامبر(ص) خود نازل کرد، قرآن کتاب جامعی است که در تمام زمینه‌ها انسان را یاری می‌کند و پناهی برای دلهای رمیده است.

 

وی در ادامه افزود: پیامبر(ص) در هیچ مکتبی درس نخوانده اما معلم تمام انسانهاست و مردم در سرتاسر دنیا باید ایشان را الگو و اسوه خود قرار دهند تا بتوانند با مبانی اسلام و آموزه‌های دینی آشنا شوند.

 

این مسؤول با بیان اینکه مردم و مسؤولان باید در ایمان از یکدیگر سبقت بگیرند، ابراز کرد: مردم باید ساده زیستی را از پیامبر(ص) بیاموزند و در زندگی خود بکار گیرند تا با این کار اقتصاد مقاومتی را در جامعه پیاده کنند.

 

مشاور استاندار قزوین در امور روحانیت تصریح کرد: انقلاب ما برگرفته از اسلام ناب محمدی است و به همت حضرت امام خمینی(ره) و شهدا تبدیل به جامعه اسلامی شد، نظام ما در الگو گیری از پیامبر(ص) گام‌هایی برداشته اما تا رسیدن به روش و سبک زندگی حضرت محمد(ص) فاصله زیادی دارد.

 

حجت الاسلام قائد امینی، رسالت طلاب و حوزویان را تبلیغ رسالت نبوی دانست و تاکید کرد: گنج‌های نهفته در خزائن نبوی، قرآن و سبک زندگی پیامبر(ص) بسیار است که علما باید آن را به زبان روز و با استدلال برای مردم بازگو و مردم و جوانان را با حقیقت‌های دین آشنا کنند.

 

وی در پایان گفت: حوزویان و علمای دین نخست خودشان باید به مبانی دین عمل کنند و بعد از آن آموزه‌های دینی را برای مردم تشریح و تبیین کنند، مردم زمانی که اطاعت علما از خداوند و پیامبر(ص) را در عمل دیدند با اعتماد به صدق گفته روحانیان به آموزه‌های دین و قرآن عمل می‌کنند./302/838/ب1

ارسال نظرات