۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۴۲۵۱۰۸
معاون امور طلاب در حوزه علمیه قزوین:

مشکلات جوامع اسلامی با تأسی از سیره اخلاقی پیامبر حل می‌شود

معاون امور طلاب در حوزه علمیه قزوین گفت: بعثت حضرت محمد(ص) برای نهادینه کردن مکارم اخلاقی بود و امروز شاهد ناهنجارهای اخلاقی، فردی و اجتماعی بسیاری در تمام جهان هستیم و برای حل این مشکلات باید به شیوه عملی پیامبر(ص) در اخلاق اقتدا کنیم.
حجت الاسلام علاءالدین صفی خانی

حجت الاسلام علاء الدین صفی خانی معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، بعثت را روز اجرای قسط و عدل دانست و گفت: خداوند، پیامبر(ص) را به عنوان اسوه حسنه به تمام دنیا معرفی کرد تا پیامبر(ص) مجری قسط و عدل باشد و مردم را به انجام این کار تشویق کند.

 

وی در ادامه افزود: بعثت حضرت محمد(ص) برای نهادینه کردن مکارم اخلاقی بود و امروز شاهد ناهنجارهای اخلاقی، فردی و اجتماعی بسیاری در تمام جهان هستیم و برای حل این مشکلات باید به شیوه عملی پیامبر(ص) در اخلاق اقتدا کنیم.

 

استاد حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه پیامبر(ص) پدر و حاکم نمونه در جامعه و کرسی عدالت بودند اظهار کرد: هیچ کارگزار حکومتی نتوانسته همانند پیامبر(ص) عادل و حاکم باشد، حاکمان باید به الگوی رفتاری که پیامبر(ص) به همه معرفی کرده عمل کنند.

 

این کارشناس حوزوی با اشاره به زورگویی‌های صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها ابراز کرد: حاکمانی که مدعی حکومت اسلامی و قرآنی هستند از نظام اسلامی و پیامبر(ص) فاصله گرفته‌اند کسانی که همگام با آمریکا و صهیونیست شده‌اند اعتقادات دینی و اسلامی خود را زیر پا گذاشته‌ و با شیطان هم قدم شده‌اند.

 

معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین تاکید کرد: همگام شدن با مردم و اصلاح جامعه باید هدف حاکمان و مسؤولان باشد همانگونه که پیامبر(ص) با ضعیفان مهربان بودند کارگزاران هم باید با مهربانی با مردم رفتار کنند.

 

حجت الاسلام صفی خانی با بیان اینکه حضرت محمد(ص) راز آفرینش همه مخلوقات است، بیان کرد: پیامبر(ص) تجلی بروز و ظهور خداوند و یک معلم نمونه بر روی زمین هستند و  مردم باید این نعمت الهی که خداوند به آنها عطا کرده قدر بدانند و هدف و آرمان های حضرت محمد(ص) را در زندگی خود بکار گیرند.

 

وی در پایان نهادینه کردن انتظارات پیامبر(ص) را بر دوش حوزه‌های علمیه دانست و گفت: حوزویان و طلاب همیشه در صحنه حاضر بوده‌ و بیشترین شهدای انقلاب اسلامی از حوزویان بوده است./302/838/ب1

ارسال نظرات