۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۴۲۵۱۰۷
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین:

بعثت پيامبر سبب رهایی مردم از جاهلیت شد

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین گفت: پیامبر(ص) کسانی که بیشترین تقوا را داشتند مجری امور حکومتی قرار می‌دادند و مسؤولان ما با اقتدا به ایشان باید از نیروهای متعهد، متخصص و با تقوا برای اداره کشور استفاده کنند.
حجت الاسلام عباس نظری

حجت الاسلام عباس نظری معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با بیان اینکه خداوند برای سعادت و کمال انسان ها پیامبران الهی را برانگیخته است، گفت: خداوند متعال پیامبران را برای هدایت و راهنمایی مردم فرستاد که حضرت محمد(ص) آخرین و کامل ترین پیامبر از بین انبیای الهی هستند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حضرت محمد(ص) در مقطعی از تاریخ به مقام نبوت رسیدند که ضلالت و گمراهی در بین مردم رواج داشت و آنها از تمدن و علم فاصله زیادی داشتند و با فرهنگ و آداب اجتماعی بیگانه بودند و بت‌هایی از جنس چوب و سنگ را پرستش می‌کردند.

 

حجت الاسلام نظری اضافه کرد: بت پرستان کارشان جنگ و ستیز با یکدیگر بود و خداوند، پیامبر(ص) که فلسفه جهان هستی از اوست برای هدایت و راهنمایی مردم ازضلالت و گمراهی تا روز قیامت فرستاد.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه تمدن اسلامی در اروپا و آمریکا نفوذ کرده ابراز کرد: مردم برای رسیدن به کمال باید در تمام زمینه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و اخلاقی حضرت محمد(ص) را اسوه و الگوی خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام نظری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: تمدن بزرگ اسلامی را باید به کمال برسانیم، خداوند برای حاکمان و دولتمردان ما پیامبر(ص) را فرستاده پیامبری که با کفار و ستمگران به شدت برخورد و با ضعیفان با مهربانی رفتار می‌کردند.

 

وی با تاکید بر اینکه کارگزاران، افراد شایسته و لایق را مجری امور اداری قرار دهند، عنوان کرد: پیامبر(ص) کسانی که بیشترین تقوا را داشتند مجری امور حکومتی قرار می‌داد و مسؤولان ما با اقتدا به نبی اکرم(ص) باید از نیروهای متعهد، متخصص و با تقوا برای اداره کشور استفاده کنند.

 

حجت الاسلام نظری در پایان حوزه‌های علمیه را مخزن تربیت نیروی انسانی متعهد برای حکومت اسلامی در بخش‌های مختلف دانست و گفت: اگر نیروی متعهد نداشته باشیم جامعه دچار لغزش می‌شود و امروز حوزه‌های علمیه موظفند تامین کننده نیازهای فکری و علمی جامعه اسلامی در داخل و خارج از کشور باشند./302/838/ب1

ارسال نظرات