۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۴۲۵۱۰۵
همزمان با بعثت نبی اکرم؛

جشن ازدواج طلاب و دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد

همزمان با بعثت پیامبراکرم(ص) مراسم جشن ازدواج طلاب و دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.
ازدواج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با بعثت پیامبر اکرم، مراسم ازدواج دانشجویی دانشگاه علوم اسلامی رضوی با حضور زوج های جوان دانشگاه، خانواده ها و برخی از مسؤولان دانشگاه در سالن اجتماعات ساختمان شماره یک دانشگاه برگزار شد.

 

در این مراسم که با جشن و برنامه های شاد همراه بود، دکتر عوامی با یادآوری این توصیه از جانب امام خمینی(ره) که زندگی را بسازید، به تشریح راه کارهای رسیدن به تفاهم در زندگی مشترک پرداخت.

 

وی با اشاره به شاخصه های همسر خوب در قرآن و داستان حضرت آسیه(س) گفت: آسیه(س) که باشی با فرعون هم می شود زندگی کرد و با ایمان و بردباری، موسی(ع) را هم می توان در دربار فرعون پرورش داد.

 

تفاهم چگونه به دست می آید؟

کارشناس و مشاور امور خانواده با طرح این سوال که تفاهم چگونه به دست می آید، یافتن ضعف های طرف مقابل را نخستین گام در راه ایجاد تفاهم دانست و گفت: بعد از پیدا کردن ضعف های طرف مقابلمان باید برای برطرف کردن این ضعف ها از مشاور راهنمایی گرفت و اگر برطرف نشد باید سعی کرد به مرور زمان با روش های مختلف این ضعف ها را کمرنگ کرد اما در نهایت در صورت عدم تغییر راه حل اسلامی مدارا است.

 

عوامی با تأکید بر اینکه بسیاری از خلقیات و خصوصیت های بد انسان ضعف است نه عیب، ادامه داد: با بسیاری از ضعف های اخلاقی انسان می شود کنار آمد، اما عیب های انسان به این سادگی مرتفع نمی شود.

 

کارشناس امور خانواده با یادآوری اهمیت احترام متقابل و عدالت، رعایت آن در قضاوت ها نسبت به یکدیگر را سبب تعمیق روابط زوجین معرفی کرد.

 

گفتنی است، در پایان مراسم از سوی دانشگاه، هدایایی به زوج های دانشگاه اهدا شد./863/202/ب1

محمد عبیسی
ارسال نظرات