۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۴۲۵۱۰۴
یکی از علمای سنی عراق مطرح کرد؛

بعثی‎ها در سفارتخانه‎های خارجی موجود در عراق نفوذ کرده‎اند

رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق نسبت به نفوذ بعثی‎ها در سفارتخانه‎های موجود در عراق ابراز نگرانی کرد و خواستار حمایت همگانی از قانون اساسی شد.
شيخ خالد الملا رييس مجمع علماي اهل تسنن عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ خالد عبدالوهاب الملا رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق در مراسم عید مبعث پیامبر اکرم(ص) که از سوی دفتر حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی در بغداد برگزار شد، گفت: اسلام هیچگاه بر پایه قتل و ذبح پایه گذاری نشده بلکه سرشار از رحمت و تسامح است.

 

وی افزود: باید از مناسبت های دینی برای کاهش اختلافات استفاده کنیم حتی اگر در زمان این مناسبت ها اختلاف نظر وجود داشته باشد. مذاهب مختلف باید گردهم آمده و از هویت ملی خود که بر اثر اختلافات سیاسی در حال فروپاشی است، دفاع کنیم.

 

الملا تصریح کرد: برخی شبکه های ماهواره ای کینه توز خواستار سوزندان قانون اساسی هستند، ما باید در برابر این خواسته ایستادگی کنیم و تنها به اصلاح قانون اساسی بپردازیم.

 

این عالم اهل تسنن ادامه داد که قانون اساسی از سوی مرجعیت مورد تأیید است و شهید محراب آیت الله محمدباقر حکیم نیز به  دفاع از آن برخواست، بنابراین باید به فکر اصلاح آن بود و اجازه توهین و نابودی آن را نخواهیم داد.

 

وی خاطر نشان ساخت: باید از فتنه ای که درصدد مخدوش ساختن چهره اسلام است، بگذریم. دشمنان هیچگاه به خواسته خود مبنی بر بروز جنگ داخلی در عراق نخواهند رسید.

 

شیخ خالد الملا بر لزوم استفاده از رسانه انگلیسی زبان برای تبیین رخدادهای عراق تأکید کرد و گفت: سفارتخانه های عراق تقریبا به حالت خوابیده درآمده و اکثر سفارتخانه های عراق از سوی کسانی اداره می شود که تفکر بعثی دارند./980/ب902/د

ارسال نظرات