۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۴۲۵۱۰۳
آیت الله حیدری:

تکریم پیامبر، برگرفته از قرآن است

آیت الله حیدری با اشاره به این که بزرگداشت پیامبراکرم(ص) در دوران زندگانی آن حضرت مرسوم بود، گفت: این تکریم و تأسی برگرفته از قرآن کریم است.
آیت الله حیدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز، با حضور در برنامه «حوار حول مبعث النبی» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با تبریک عید مبعث به همه مسلمانان، خاطرنشان کرد: بعثت آن حضرت برای تربیت، هدایت و رساندن انسان ها به سعادت است.  

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که تکریم و بزرگداشت پیامبر اکرم(ص) برگرفته از آیه قرآنی «فالذین آمنوا به و عزروه و نصروه» است، اظهار داشت: قرآن کریم به تکریم ایشان و مدح تکریم کنندگان آن حضرت اشاره و «عزروه» در این آیه به معنای تکریم و تجلیل است.

 

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که در قرآن کریم مدح پیامبر اکرم(ص) وارد شده است، ابراز داشت: مسلمانان با تأسی از قرآن کریم به تکریم و پاسداشت رسول خدا(ص) از عهد خود آن حضرت تا امروز روی آورده و به مرور زمان ابعاد و زوایای مختلفی به خود گرفت.

 

آیت الله حیدری با بیان بی اعتنایی به گفته های وهابیت و پیروان آنها که بزرگداشت آن حضرت را نفی می کنند، گفت: این سخنان به دلیل برداشت های نادرست از قرآن که تکریم خاتم الانبیا(ص) را عبادت وی می شمارند است؛ در حالی که قرآن کریم به تکریم و بزرگداشت ایشان سفارش کرده است.

 

این مقام مسؤول در ادامه سخنان خود با اشاره به تفاوت تکریم و عبادت در آموزه های اسلامی ابراز داشت: خضوع در برابر خداوند عبادت است؛ در حالی که مسلمانان چنین تصوری درباره پیامبر اکرم(ص) و اولیا ندارند و توحید و عبادت مختص خداوند است.

 

وی افزود: دلایل عقلی و شرعی بی شماری در تکریم و بزرگداشت پیامبر اکرم(ص) وجود دارد و بدعت به شمار نمی آید و هیچ گونه احترامی از سوی وهابیت برای آن حضرت وجود ندارد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بدعت های فراوانی از سوی وهابیت در تاریخ درج شده است؛ جدیدترین آنها جهاد نکاح می باشد که پشتوانه عقلی، قرآنی و دینی ندارد و در سنت نبوی و زندگانی صحابه آن حضرت مشاهده نشده است.

 

امام جمعه موقت اهواز در ادامه با اشاره به اوضاع سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، فکری و اقتصادی مردم جزیره العرب در پیش از بعثت نبوی، گفت: در قرآن کریم و نهج البلاغه به روشنی این اوضاع تبیین شده است./202/9456/ب1

ارسال نظرات