۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۴۲۵۰۸۶

بیانیه پایانی نشست اتحادیه علمای مقاومت در بیروت

نشست اتحادیه علمای مقاومت با قرائت بیانیه پایانی در بیروت به کار خود پایان داد.
نشست اتحادیه علمای مقاومت

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست اتحادیه علمای مقاومت با حضور جمعی از علمای شیعه و سنی کشورهای مختلف با عنوان «مقاومت آزاد می کند و تروریسم ویران می شود» با قرائت بیانیه پایانی در بیروت پایان یافت.

 

در این پیام آمده است: شرکت کنندگان در این نشست، تصمیم سازمان همکاری اسلامی و وزیران خارجه کشورهای عربی مبنی بر درج مقاومت اسلامی در لیست گروه های تروریستی را محکوم کرده و آن را توطئه علیه امت و ظلم علیه مقاومت و ارزش های امت می دانند. چنین اقداماتی همسو با آرزوهای دشمن صهیونیستی و استکبار جهانی است که حزب الله و سایر گروه های مقاومت را خاری در چشم و صخره ای در برابر پروژه هایشان می دانند.

 

علمای حامی مقاومت افزودند: امت های عربی و اسلامی باید مقاومت به ویژه حزب الله را با آغوش باز پذیرفته و از آن دفاع کنند. هرگونه بی توجهی به مقاومت اسلامی در شرایط بحرانی کنونی جهان اسلام و رضایت نسبت به هجمه علیه حزب الله، به سکوت در برابر هدف قرار گرفتن گروه های فلسطینی نیز منجر خواهد شد.

 

آنان تصریح کردند: جنگ داخلی در کشورهای عربی به ویژه سوریه که حامی مقاومت به شمار می آید از سوی مزدوران و به نیابت از استکبار جهانی با هدف ریختن خون امت، دور کردن ذهن مردم از فلسطین و مخدوش ساختن چهره شریف مقاومت اسلامی صورت می گیرد. 

 

در ادامه این پیام، پیشنهاد و دیدگاه های شرکت کنندگان در این نشست آمده است که به شرح ذیل است:

 

اولا؛ تروریستی خواندن حزب الله به معنای هدف قرار دادن همه مقاومت اسلامی و توطئه علیه آن و مساله فلسطین و خدمت به مصالح صهیونیست ها است. امت اسلامی باید چنین تصمیماتی را رد کرده و در قبال آن سکوت اختیار نکنند چرا که در غیر اینصورت شاهد مشکلات بیشتری خواهیم بود. حزب الله از نمادهای مقاومت عربی و اسلامی است و اصالت و نقش آن انکارناپذیر به شمار می آید. این حزب ستون اصلی مقاومت اسلامی محسوب شده و بارها بر دشمن صهیونیستی فائق آمده است.

 

ثانیا؛ حمایت قاطع خود را از انتفاضه سوم فلسطین اعلام کرده و آن را از مهمترین جلوه های مقاومت و بهترین تصمیم ملت فلسطین در برهه کنونی می دانیم. سکوت دولت های عربی و اسلامی در قبال انتفاضه را محکوم کرده و از امت اسلامی می خواهیم به حمایت گسترده از این انتفاضه بپردازند.

 

ثالثا؛ حمایت از مقاومت اسلامی عراق متبلور شده در بسیج مردمی ضروری است و از ملت مومن عراق می خواهیم نقش بیشتری در این نهاد داشته باشند.

 

رابعا؛ مسؤولیت مسلمانان در قبال توطئه علیه قدس و مسجد الاقصی بزرگ است و مسلمانان باید نسبت به تسلط صهیونیست ها بر مسجد الاقصی هوشیار باشند. متأسفانه جامعه جهانی همچنان نسبت به جنایت علیه ملت فلسطین و مسجد الاقصی سکوت اختیار کرده است و این سکوت به معنای مشارکت در جنایت علیه ملت فلسطین و عدم انجام وظیفه اخلاقی و انسانی آنان به شمار می آید.

 

خامسا؛ مقاومت اسلامی صفحه روشنی در تاریخ امت است و عزت و وحدت را به همراه دارد. این در حالی است که تروریسم ساخته دشمنان بوده و به تخریب و ویرانی و کشتار می پردازد و تاریخ و حال و آینده امت را هدف قرار می دهد. 

 

سادسا؛ ایستادگی در برابر افکار افراطی و اجتهادات تند واجب است، این افکار کاملا همسو با افکار تروریست هاست و مسلمانان وظیفه دارند در برابر این پدیده ایستادگی کنند./980/ب901/د

ارسال نظرات