۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۴۲۵۰۸۳
مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین:

مبعث روز برانگیخته شدن خردها و مرگ جهالت است

مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین گفت: روز مبعث روز بزرگ برانگیخته شدن خردها و در واقع روز مرگ جهل و شرک است.
عید مبعث

طاهره شاکری، مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک به مناسبت سالروز بعثت پیامبر عظیم الشان حضرت محمد مصطفی(ص)، گفت: واژه بعثت به معنای بر انگیخته شدن است.

 

وی افزود: در معنای اصطلاحی بعثت، فرستاده شدن انسانی از سوی خداوند برای هدایت مردم از جهل و گمراهی است.

 

مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین با اشاره به مطرح بودن مساله بعثت در ادیان‌ مختلف و نشانه‌های وقوع آن واقعه عظیم الشان، بیان داشت: انسان‌های زیادی در انتظار بعثت و ظهور پیامبر(ص) بودند به طوری که بعضی از آن افراد به گذرگاه عبور و مرور آینده پیامبر(ص) هجرت کرده بودند.

 

شاکری ادامه داد: بسیاری از دانشمندان اهل کتاب پیامبر اکرم(ص) را همچون نزدیک ترین کسان خود می‌شناختند و ایشان رت دوست داشتند.

 

وی درباره تربیت الهی و خلوت گزینی‌های پیامبر(ص) در سال‌های قبل از بعثت، اظهار داشت: در واقع این خلوت گزینی‌ها زمینه‌ای برای تقویت هر چه  بیشتر حیات روحانی پیامبر(ص) و مقدمه‌ای برای بعثت و نزول وحی در آن حضرت به شمار می‌رفت.

 

شاکری مساله بعثت پیامبر(ص) را حادثه‌ای بزرگ در سرنوشت و هدایت بشری دانست و خاطر نشان کرد: روز مبعث روز بزرگ برانگیخته شدن خردها و درواقع روز مرگ جهل و شرک است؛ بعثت در حقیقت نقطه آغازین اسلام است.

 

مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین ادامه داد: با گذشت 1400 سال از اسلام نام پیامبر اسلام بیش از پیش بر تارک تاریخ می‌درخشد بدون تردید اگر مسلمانان به دستور اسلام و کلام معجزه‌آسای پیامبر(ص) عمل کنند بحران و درماندگی امروز نه تنها از میان جامعه اسلامی بلکه از میان بشریت رخت خواهد بست./302/813/ب1

ارسال نظرات