۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۴۲۵۰۴۰
مدیر حوزه علمیه مازندران:

بعثت پيامبر سرآغاز رهايي بشر از ظلمت و سرگرداني بود

مدیر حوزه علمیه مازندران بعثت پيامبر(ص) را سرآغاز رهايي بشر از ظلمت و سرگرداني دانست و گفت: بعثت حضرت محمد(ص) ارزش‌هاي ضد انساني را دگرگون و رسوم جاهليت را به قوانين عادلانه اسلامي تبديل كرد.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت بعثت نبی مکرم اسلام در ساری برگزار شد گفت: بعثت پيامبر اکرم (ص) تجلي معاد در تاريخ اسلامي است.

 

وی از بعثت نبی مکرم اسلام به عنوان بزرگ ترين حادثه ونعمت الهي در تاريخ اسلام یاد کرد و افزود: بعثت حضرت محمد(ص) به عنوان مهم ترين فراز از تاريخ عظيم و باشکوه اسلام، سرآغاز نزول کلام وحي است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران بعثت پيامبر (ص) را سرآغاز رهايي بشر از ظلمت و سرگرداني دانست و گفت: بعثت حضرت محمد(ص) ارزش‌هاي ضد انساني را دگرگون كرد و رسوم جاهليت را به قوانين عادلانه اسلامي تبديل كرد.

 

حجت الاسلام طاهری دين اسلام را مکتب ارزش هاي متعالي برشمرد و تأکيد کرد: با مبعوث شدن پيامبر(ص) ملاك‌هاي مادي جاي خود را به معيارهاي ارزشمند و متعالي داد. 

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران ادامه داد: حضرت محمد (ص) نيز به عنوان خاتم پيامبران مبعوث شد تا فضايل و مکارم اخلاقي را تحقق بخشيده و رذايل اخلاقي را يادآور شود، شکی نيست يکي از مهمترين عوامل پيشرفت اسلام، اخلاق نيکو و برخورد متين و ملايم آن حضرت با مردم بود.

 

حجت الاسلام طاهری ادامه داد: پيامبر عظيم الشأن اسلام(ص)،علت اصلي بعثت خويش را اجراي مكارم اخلاقي در جامعه عنوان و مي‌فرمايند: «اني بعثت لاتمم مكارم الاخلاق»، اين مطلب نشانگر اهميت بحث اخلاق در زندگي امروز است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که پيامبر گرامی اسلام دعوت به توحيد را نخست از خانواده خود آغاز کرد و نخستین کسي که به او ايمان آورد، همسرش خديجه و از مردان، پسر عمويش علي بن ابي طالب (ع) بود که در آن هنگام سرپرستي او را پيامبر برعهده داشت، افزود: سه سال پس از بعثت، پيامبر(ص) دستور يافت تا همگان را از خاندان قريش گرد آورد و دعوت توحيد را در سطحي گسترده‌ تر مطرح سازد.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: پيام بنيادي اسلام، بازگشت به هدف مشترک پيامبران، يعني توحيد و يکتا پرستي بود، باوري که ايمان بدان در آموزه‌‌اي مشهور از پيامبر اکرم مايه رستگاري انسان دانسته شده است.

 

حجت الاسلام طاهری افزود: در چنين تفکري، همراه با اقامه قسط که يکي از اهداف اصلي پيامبران الهي است، همه امتيازات بشري چون رنگ و نژاد و زبان و ديگر مسائل، تنها دستمايه‌‌اي براي شناخت مردمان از يکديگر دانسته شده و آنچه ملاک و ميزان برتري دانسته شده، تنها تقوا است.

 

وی افزود: بعثت پيامبر اسلام(ص) يا برانگيخته‌شدن آن حضرت به مقام عالى نبوت و خاتميت، حساس‌‏ترين فراز تاريخ درخشان اسلام است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بعثت شامل مجموعه‌اي از شاخصه‌ها است که به هر اندازه که عقل بشر رشد پيدا کند و درکش عميق‌تر شود اين شاخصه‌ها نيز از عمق بيشتري برخوردار مي‌شوند، گفت: اين واقعه به يک افق مطلوب محدود نيست بلکه افق‌هاي مطلوب بي‌شماري را فراروي بشريت قرار مي‌دهد که بسته به فهم بشر نمادها و مظاهر آنها تغيير مي‌کند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود، هويت بخشيدن به انسان، تقويت نفوس، برقراري عدالت، فراهم کردن صلح و سازش و امنيت و رشد و تعالي بشريت در جنبه هاي مادي و معنوي و مبارزه با شرک و خود پرستي و ترويج شالوه اصلي تمام معارف و قوانين اسلامي يعني توحيد و خدا پرستي را جلوه هايی از شاخصه هاي بعثت نبي مکرم اسلام (ص) براي نجات بشريت عنوان کرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران تصريح کرد: وجود مبارک پيامبر گرامي اسلام(ص) تنها به مسلمانان تعلق ندارد بلکه ايشان متعلق به همه بشريت در همه اعصار است./202/950/ب1

ارسال نظرات