۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۴۲۵۰۱۹
آیت الله حسینی مازندرانی:

وحدت و حرکت بر مدار اندیشه‌های پیامبر عامل ماندگاری اسلام است

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) گفت: گر بر مدار تفکر برآمده از اندیشه‌های پیامبر اسلام حرکت کنیم، افزون بر سعادت در زمان حال به ماندگاری تاریخی نیز خواهیم رسید.
آیت الله حسینی مازندرانی

 

آیت الله سید رضا حسینی مازندرانی، تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهرری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فضیلت ماه رجب گفت: ماه رجب یکی از ماه‌های پربرکت است باید مسلمانان از فضایل و برکات این ماه بهره بگیرند.



وی افزود: در این ماه بزرگ ترین اعیاد و مناسبت‌های مذهبی  رخ داده است که مبعث پیامبر(ص) از بزرگ ترین نقطه برجسته تاریخ اسلام به شمار می‌رود. 



آیت‌الله حسینی مازندرانی افزود: نبی مکرم اسلام(ص) در سن 40 سالگی در غار حرا که به کوه نور و کوه اسلام نیز شهرت دارد از طریق وحی نخستین کلمات الهی را درک و به پیامبری برگزیده شدند و در طول 23 سال رسالت، برخی از سوره‌ها در مکه و برخی دیگر در مدینه بر قلب محمد مصطفی(ص) نازل شد.



استاد برجسته حوزه علمیه در خصوص شخصیت حضرت خدیجه(س) ابراز داشت: بانویی که در طول 23 سال مجاهدت پیامبر در صدر اسلام با تمام توان خود از نبی مکرم اسلام حمایت کرده و جان و مال خود را برای احیا و زنده نگاه داشتن اسلام و قرآن تقدیم کرده است و بانویی عارفه، عالمه و متدین بودند که حضرت محمد(ص) بارها فرمودند، به خدا قسم همچون خدیجه ندیده‌ام.

 

حضرت خدیجه با تمام وجود پای اسلام ایستاد

محقق برجسته علوم قرآنی در خصوص مقام حضرت خدیجه(س) عنوان کرد: حضرت خدیجه(س) با وجود اذیت‌های تمام بدخواهان و معاندان اسلام، با پیامبر(ص) ازدواج کردند و ثمره این ازدواج فرزندان صالحی بود که ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(س) بودند و از سلسه ایشان امام حسن مجتبی(ع)، امام حسین(ع)، حضرت زینب(س) و ام کلثوم(س) که ستارگان پرفروغ جهان اسلام برای هدایت و سعادت بشر هستند.



آیت الله حسینی مازندرانی با اشاره به رشادت‌های حضرت زینب(س) تصریح کرد: بانویی که در محشر کربلا با رشادت و صبرش از قیام امام حسین(ع) با کشته شدن شوهر و پسرانش با تمام وجود دفاع کرده است و بانویی قهرمان که همه مصائب را با برادرش شریک شد.



وی در ادامه گفت: دشمنان اسلام همواره در صدد آزار و اذیت این خاندان بوده‌اند و هنگام تولد حضرت فاطمه زهرا(س) حضرت خدیجه(س) را همراهی نکردند و به امر پروردگار بانوانی از بهشت به نام‌های آسیه، حوا و مریم برای تولد حضرت زهرا به زمین فرستاد.



محقق برجسته علوم قرآنی در خصوص اعمال ماه رجب یادآور شد: مسلمانان باید بیشترین بهره‌مندی را از این ماه پرفضیلت داشته باشند و به انجام اعمال مذهبی قید شده در این ماه اهتمام ورزند.



استاد برجسته حوزه علمیه یادآور شد: مردم از خواندن قرآن، توضیح المسائل و مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی غافل نشوند و شب مبعث از بزرگ ترین شب‌های مبارک و اعیاد مسلمانان است ومنزلت این شب پر برکت، کمتر از شب‌های قدر نیست.

 

شیعیان هیچ مشکلی با برادران اهل تسنن ندارند

وی گفت:ما با برادران دینی خود و به خصوص اهل تسنن هیچ مشکلی نداریم، قرآن، پیامبر و کعبه عامل وحدت و انسجام مسلمانان است و نباید اجازه بدهیم دشمنان با تفرقه، ما را از هم دور کنند.



استاد برجسته درس اخلاق حوزه‌های علمیه با اشاره به دشمنی آمریکا، اسراییل و انگلیس خاطر نشان کرد: امروز دشمن با تبلیغات گسترده و پوشش‌های متفاوت در صدد نفوذ بین مسلمانان است و تنها راه مقابله با این حیله دشمن وحدت بین مسلمان‌ها است، به فرموده امام راحل(ره) اگر همه مسلمانان یک سطل آب به روی اسرائیل بریزند اسرائیل غرق خواهد شد.

 

تکفیری‌ها بویی از انسانیت نبرده‌اند

آیت الله حسینی مازندرانی با اشاره به جنایت‌های داعش تاکید کرد: این افراد بی‌دین بوده و بویی از اخلاق و انسانیت نبرده‌اند، جنایت‌های تکفیری‌ها قلب مسلمانان جهان را به درد آورده است و دنیا باید بداند ما این گروه‌ها را مسلمان نمی‌دانیم.



یار دیرین امام راحل(ره)، گفت: دشمنان قسم خورده اسلام و قرآن با کمک‌های مالی و فکری به گروه‌های تروریستی و تهیه اسلحه و ادوات جنگی آنان را در پیشروی به سرزمین‌های اسلامی و کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان یاری کرده‌اند.



استاد برجسته حوزه علمیه اظهار داشت: اسلام ناب محمدی و سنت الهی باید سرلوحه زندگی مسلمانان قرار بگیرد و توجه به تفکر در دین ما از واجبات است، خداوند نیز در قرآن به شاخصه افراد با ایمان اشارات فراوانی را دارد، ضمن اینکه؛ در هر موضوعی فکر و تحقیق می‌تواند انسان را به سعادت دنیوی و اخروی رهنمود بسازد.

 

وی تأکید کرد: بدون شک کشور ما تنها کشوری است که در این منطقه پر خطر بر مدار آرامش قرار دارد و بر همین اساس نیز می‌توان گفت که؛ تفکر برآمده از اسلام ناب که با تلاش امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب در جامعه ما جاری شده است، توانسته مکانی امن برای ترویج فرهنگ اسلامی در منطقه را ایجاد کند.

 

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع)، گفت: بصیرت محمدی عامل نجات تمام مسلمانان است، زیرا اگر مردم اهل بصیرت و آگاهی و معرفت باشند به توفیقات فراوان می‌رسند.

 

تفکر ناب محمدی عاملی برای ماندگاری در تاریخ است

وی تصریح کرد: در جهانی که بیگانگان نمی‌گذارند صدا و اخبار مسلمانان در تمام نقاط جهان طنین انداز شود، باید با بصیرت و تلاش فراوان کاری کرد که تفکر محمدی که برآمده از اسلام محمدی نیز هست در جهان استوار بماند.

 

آیت الله حسینی مازندرانی در پایان، گفت: قطعا تنها موضوعی که در جهان ثابت می‌ماند خوبی و پاکی است، امروز اگر به بارگاه ائمه نگاه کنیم متوجه می‌شویم که تفاوت بسیاری بین ماندگاری حق و باطل در جهان وجود دارد، بر همین اساس نیز می‌توان نتیجه گرفت که اگر بر مدار تفکر برآمده از اندیشه‌های پیامبر اسلام حرکت کنیم، افزون بر سعادت در زمان حال به ماندگاری تاریخی نیز خواهیم رسید./301/856/ب1

ارسال نظرات