۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۴۲۵۰۰۱
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم:

بعثت پیامبر خاتم نقطه عطف تاریخ شریت است/ بعثت، غدیر و عاشورا را باید در امتداد مهدویت دانست

نایب رییس محمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم گفت: پس از بعثت مشکلات بشر برطرف شد و حریم خانواده معنای جدیدی یافت و عبادت معنای خود را پیدا کرد و عجایب و خصائص انسانی شکوفا شد.
حجت الاسلام رضوی مهر

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به فرا رسیدن ایام بعثت رسول خدا گفت: مبعث پیامبر(ص) بزرگترین حادثه و واقعه تاری بشری است.

 

وی افزود: امت اسلام افتخار دارد که لبیک  گوی آخرین نبی خدا باشد و بعثت سبب شد که همه خلقت راه تکامل و رستگاری را در پی گیرند و در مسیر نیل به آن تکاپو کنند.

 

حجت الاسلام رضوی مهر خاطرنشان کرد: بعثت علم را معنا و انسانیت را رنگ و بویی دوباره داد و حرکت به سمت قله های انسانیت را برای بشر توسط معنویت و علم رهنمون کرد.

 

وی تصریح کرد: بعثت فوق العاده ترین معجزه الهی در تاریخ بشریت است و آثار آن تا ابدیت تاریخ انسان را تحت پوشش قرار می دهد و بعثت موضوعی است که در هر کتاب آسمانی وعده داده شده است و مطلوب همه ادیان آسمانی است.

 

نایب رییس محمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم یادآور شد: پس از بعثت مشکلات بشر برطرف شد و حریم خانواده معنای جدیدی یافت و عبادت معنای خود را پیدا کرد و عجایب و خصائص انسانی شکوفا شد.

 

وی افزود: بعثت را باید با غدیر، بعثت و غدیر را باید با عاشورا و عاشورا، غدیر و بعثت را بید با مهدویت در یک امتداد دید تا هدف خلقت برای جامعه مبین شود و راه درست نمایانده شود.

 

نایب رییس محمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم پیروان واقعی مسیحیت و زانو زدگن در مقابل تورات و پیروان ایین حضرت ابراهیم(ع) مکتب خود را طفیلی مهدویت دانسته و پیامبرانشان در مقابل پیامبر خاتم(ص) زانوی شاگردی زده اند.

 

وی در پایان ابراز داشت: اگر با بعثت تحولی عظیم در جامعه ایجاد شد پس با ابعاد گسترده آن نیز به طریق اولی می توان به نجات جامعه امیدوار بود./979/302/ب3

ارسال نظرات