۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۴۲۴۸۹۸
حجت الاسلام طیبی فر:

خاتمیت اسلام به معنی کافی بودن آن برای سعادت بشر است

فرمانده تیپ امام صادق(ع) جامعیت قرآن را دلیلی بر خاتمیت اسلام دانست و گفت: اسلام در اصول با سایر ادیان الهی هیچ تعارضی ندارد بلکه در روش و عملکرد کامل شده دیگر ادیان الهی است و در کتب آسمانی انبیای گذشته هم به خاتمیت اسلام اشاره شده است.
حجت الاسلام طیبی فر، فرمانده تیپ رزمی تبلیغی 83 امام صادق(ع)

حجت الاسلام طیبی فر، فرمانده تیپ امام صادق(ع)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که عید مبعث در تمام ادیان الهی وجود داشته است، اظهار داشت: مبعث پیامبر اسلام(ص) دارای ویژگی های خاصی است که دیگر پیامبران نداشته اند که از آن جمله مسأله خاتمیت است.

 

وی با بیان این که دین اسلام کامل ترین و جامع ترین دین است، خاطرنشان کرد: دین اسلام دینی جهانی است و هنگامی که مبعث پیامبر(ص) اتفاق افتاد رسمیت ادیان قبل از بین رفت و این به معنی این نیست که دینشان از بین رفت بلکه دیگر دین رسمی الهی نبود و تمام پیروان ادیان دیگر باید به دین خاتم می گرویدند.

 

حجت الاسلام طیبی فر اصول ادیان الهی را ثابت دانست و افزود: آنچه که موجب اختلاف است در شریعت ها است که اختلاف روش و عملکرد است و این به معنی این است که پیروان همه ادیان الهی در کلیات مانند توحید، معاد و رهبری انبیای الهی با هم مشترک هستیم و اگر بر وجوه مشترک بیشتر تأکید کنیم زمینه اختلاف کمتر خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که انبیای گذشته در کتب آسمانی خود آمدن پیامبر خاتم(ص) را بشارت داده بودند، ابراز داشت: اگر کتب تحریف نشده پیامبران گذشته در دسترس باشد و به آن عمل می کردند ما هیچ مشکل با آنها نداشتیم زیرا هر پیامبری آمدن پیامبر بعد از خود را بشارت داده است و دین اسلام هم تمام پیامبران گذشته را تأیید می کند و آنها را نفی نکرده است.

 

فرمانده تیپ امام صادق(ع) قوه تعقل و اختیار بشر را نیازمند راهنمایی دانست و خاطرنشان کرد: در مسائل متافیزیک که عقل انسان نمی تواند آن را درک کند انسان نیاز به راهنمایی دارد که این راهنمایی به وسیله انبیای خدا و ارسال کتب آسمانی صورت گرفته است و قرآن که کتاب جامعی است بهترین وسیله برای هدایت بشر به سمت کمال است.

 

وی با اشاره به این که وحی به خاطر هدایت و سعادت بشر آمده است، افزود: قرآن به خاطر جامعیتی که دارد در بسیاری از موارد به صورت کلی سخن گفته است و نیاز به مفسر دارد که بر اساس آیات خود قرآن معصومین به عنوان مفسر و مکمل قرآن هستند و باید با مراجعه به روایات این معجزه ماندگار اسلام که خود دلیلی بر خاتمیت اسلام است را تفسیر کنیم./843/ت302/ی

 

 

ارسال نظرات