۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۴۲۴۸۶۲
آیت الله سبحانی:

دوران جوانی بهترین فرصت برای تحصیل و مطالعه است

حضرت ‌آیت الله سبحانی گفت: تا زمانی که غرق نعمت هستیم این ارزش شناخته نمی شود، دوران جوانی بهترین نعمت برای تحصیل، مطالعه، نوشتن، صاحب قلم و بیان بودن است؛ حضرت امام(ره) مکررا می فرمود قدر جوانی را بدانید و هرچه می خواهید در دوران جوانی است که در دوران پیری کاری از انسان ساخته نیست.
 ‌آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از ائمه طاهرین(ع) گفت: این روایت می فرماید نعمت زمانی که از دست داده شود شناخته می شود.

 

وی افزود: انسان تا زمانی که غرق نعمت است آن را نمی شناسد اما زمانی که نعمت را از دست دهد به ارزش نعمت پی می برد، اگر خدایی نکرده انسانی دچار مشکلات چشم شود تازه می فهمد که نعمت چشم چه ارزشی داشته است.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که هنگامی که انسان دوباره نعمت را به دست می آورد خوشحال می شود، اظهار داشت: بشر این روایت کوتاه را می داند اما توجه ندارد، همه می دانیم که نعمت بسیار ارزشمند است اما زمانی متوجه آن می شویم که آن را از دست داده باشیم.

 

وی ادامه داد: تا زمانی که غرق نعمت هستیم این ارزش شناخته نمی شود، دوران جوانی بهترین نعمت برای تحصیل، مطالعه، نوشتن، صاحب قلم و بیان بودن است؛ حضرت امام(ره) مکررا می فرمود قدر جوانی را بدانید و هرچه می خواهدی در دوران جوانی است که در دوران پیری کاری از انسان ساخته نیست.

 

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که امام راحل فرمودند که جوانان از نظر صفای نفس بهتر از پیران هستند، ابراز داشت: جوانان چون هنوز آلوده نشدند صفای نفس بیشتری دارند، طلاب نباید کارهای اضافی برعهده گیرند بلکه باید مشغلو مطالعه و بحث باشند.

 

وی عنوان کرد: اگر بحث و مطالعه صورت گیرد طبیعتا علم مورد نظر نیز بیشتر و بهتر فهمیده می شود، کارهای باید متمرکز در تحصیل شود از این رو طلاب باید کارهای اضافی را رها کنند مگر این که ضرورتی ایجاب کند./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات