۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۴۲۴۵۶۰

ماهنامه انتظار نوجوان در صد و بیست و سومین ایستگاه

صد و بیست و سومین شماره ماهنامه انتظار نوجوان به همت مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر شد.
انتظار نوجوان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره 123 ماهنامه فرهنگی انتظار نوجوان ویژه اردیبهشت ‌ماه 1395 به همت مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) و به مدیرمسؤولی سید مسعود پورسیدآقایی چاپ و روانه بازار شد.

 

در قسمتي از اين ماهنامه سخني از مقام معظم رهبري آمده كه به اين شرح است: وجود مقدس حضرت حجت عجل‌الله تعالی فرجه در میان انسان هاری روی زمین منبع برکت، علم، منبع درخشندگی، زیبایی و همه خیرات است.

 

در این ماهنامه می‌خوانیم: «استغاثه برای فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه»، «گزارش تصویری: استغاثه»، «یک دنیای قشنگ تر»، «چون که (یک) گفتم (دو) نمی گویم!»، «حاج آقا اجازه»، «قصه‌های ماه»، «نوجوان منتظر»، «کلاس صحیفه سجادیه» و «حجر بن عدی».

 

در ذیل موضوعی از ماهنامه با عنوان استغاثه آمده است: «استغاثه معانی مختلفی دارد؛ اما آنچه مدنظر ماست به معنای استمداد در حال شدت و محنت همچنین طلب نصرت و فریادرس خواهی است؛ اما حقیقت استغاثه، استمداد از خداست، مشتقات واژه استغاثه به این معنا دو مورد در قرآن آمده است: اول استغاثه سپاهیان اسلام خداوند در جنگ بدر و دوم استغاثه پدر و مادر به درگاه خداوند، برای هدایت فرزند خویش.

 

البته از مفهوم استغاثه نیز در برخی آیات قرآن استفاده شده است. استغاثه حضرت نوح، استغاثه حضرت ایوب و استغاثه حضرت یونس مواردی هستند که قرآن بدان ها اشاره کرده است.

 

قرآن کریم به استغاثه برخی پیامبران و مؤمنان هنگام دچار شدن به شداید و رنج ها اشاره می نماید؛ البته استغاثه معنای دیگری نیز دارد. یکی از نمازهای مستحبی که از سوی معصوم علیه السلام سفارش شده نماز استغاثه به حضرا زهرا سلام الله علیها است».

 

در ذیل موضوع دیگری از ماهنامه با عنوان چون که (یک) گفتم (دو) نمی گویم! می خوانیم: علی علیه السلام که درود خدا بر او باد رو به کودک فرمود: بگو «یک» کودک گفت: «یک» دوباره فرمود: بگو «دو»، کودک با لهجه شیرین کودکانه گفت: «شرم دارم با زبانی که گفته ام(به یکتایی خدا اقرار نموده ام) بگویم دو.» لبخند بر چهره مبارک امام نشست. عباسش را در آغوش گرفت و چشمانش را بوسید.

 

در بخش دیگری از این ماهنامه موضوعاتی همچون «الفبا: دختر یک مرد بزرگ»، «راه آسمان»، «آن قصه که راست بود»، «کشتی جوراب ها را برگردانیم»، «حرف های بامزه»، «انفجار بمب در خانه بابابزرگ»، «برای یک گردش هیجان انگیز» و «تجربه های نوشتن» آمده است.

 

در بخش پایانی ماهنامه نیز موضوعاتی همچون «روزگار فراموش شده علم»، «خدا نگهبان او بود»، «شگفتی های آفرینش»، «چراغ چشمک زن»، «سه روز با من باش»، «رخصت»، «کبوترانه» و «پشت صحنه» به چشم می‌خورد.

 

صد و بیست و سومین شماره ماهنامه انتظار نوجوان ویژه اردیبهشت ‌‌ماه 1395 از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) به مدیرمسؤولی سید مسعود پورسیدآقایی در 48 صفحه و با قیمت 5700 تومان منتشر و روانه بازار شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات